Gå til innhold

fikk en fin liten pakke på fredag:)

Ranger emnet


svetto

Anbefalte innlegg

jeg er gjerne med på den diskusjonen...

husk att man kan klemme ut mere HK i motorbenk, men dette blir hester man aldri får brukt i bilen alikevel...

 

sluttfart på stripa hadde vært FINT!! ell skal vi kappkjøre?

 

den skjønte jeg ikke helt, du sier at man får mere hk ut av motoren i benken en hva den vil gi når den er i bilen?

 

skal jo prøve bilen på stripe seff:) og fært så ivrig du er på å kapp kjøre og kjøre ifra meg da:fucku: dette blir en leke bil ikke en runde tid bil hvis det er det du mener med kappkjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den skjønte jeg ikke helt, du sier at man får mere hk ut av motoren i benken en hva den vil gi når den er i bilen?

 

skal jo prøve bilen på stripe seff:) og fært så ivrig du er på å kapp kjøre og kjøre ifra meg da:fucku: dette blir en leke bil ikke en runde tid bil hvis det er det du mener med kappkjøring

 

 

du får passe på at du er edru når dere skal kappkjøre da DRE...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får passe på at du er edru når dere skal kappkjøre da DRE...

 

hehe..WORD brother..

dre har visst en vrangforestilling om detta med hk og sånn..vi skal ikke måle lengden på tissen snart og vel???

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, helst edru ja ;)

kansje jeg har vrangforestillinger men dere er velkomne til å overbevise meg :)

 

det jeg mener med en motorbenk er kansje litt vanskeli å forklare, men det er jo måten man bremser på.

jeg mener det blir feil å stå å holde igjen en motor på visst turtall for siden og MATE på med trykk og suppe for å få ut de ekstreme tallene som kansje ikke viser seg å fungere i bilen etterpå...

men det er KURVER som er viktig her uansett!

motoren jeg bygger i år bygges ikke for effekt, men derimot er fin dreiemomentskurve...

 

2år siden var jeg på streetlegal i brummundal med sierran min og kjørte mot en escort cossie med 600jenspeed hk, garret F1 turbo å greier.. mine 310hk klarte 8.18 og 140 kmt

hans 8.20 160kmt.. 4wd begge 2.. av en merkeli grunn ville han ikke snakke med meg mer når jeg påsto at han hadde maks 400hk!

 

men jeg snakker kun etter egne erfaringer og har sikkert mer igjen å lære!

 

ps: tissen min er ikke lang, men jævli tynn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, helst edru ja ;)

kansje jeg har vrangforestillinger men dere er velkomne til å overbevise meg :)

 

det jeg mener med en motorbenk er kansje litt vanskeli å forklare, men det er jo måten man bremser på.

jeg mener det blir feil å stå å holde igjen en motor på visst turtall for siden og MATE på med trykk og suppe for å få ut de ekstreme tallene som kansje ikke viser seg å fungere i bilen etterpå...

men det er KURVER som er viktig her uansett!

motoren jeg bygger i år bygges ikke for effekt, men derimot er fin dreiemomentskurve...

 

2år siden var jeg på streetlegal i brummundal med sierran min og kjørte mot en escort cossie med 600jenspeed hk, garret F1 turbo å greier.. mine 310hk klarte 8.18 og 140 kmt

hans 8.20 160kmt.. 4wd begge 2.. av en merkeli grunn ville han ikke snakke med meg mer når jeg påsto at han hadde maks 400hk!

 

men jeg snakker kun etter egne erfaringer og har sikkert mer igjen å lære!

 

ps: tissen min er ikke lang, men jævli tynn..

 

husk at ikke tiden altid har noe å si med hvor mye effekt du har,starten hans kunne vært rassen og når han klarte 160kmt på 201m sier det seg selv at han har en del mer en 400hk med en tung bil og 4x4. 20kmt fortere på den korte strekningen er ganske mye det.

 

syns ikke det var så merkelig jeg da;) hadde jeg bremsa 600hk og kjører en dårlig rep på stripa da kan alle som sier du har så så mye hk bare stå der og prate og spekulere med seg selv:)

 

euro96: er vel ikke noe vits å måle med deg da, den driver dogs meny du har å tilby er det vel ingen som klarer å slå:win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig bra ut :)

åssen motor fester skal du bruke? kansje du skal ha på ett støtte stag også? ser for meg at kompressorhuset treffer i innerskjermen ved reale utkløsjinger...

 

har sterkere motorfester fra kollevold

 

ja kompressor huset ligger å viler på innerskjermen, så jeg banka ca 2cm inn der kompressoren traff, men om det holder er jeg ikke sikker på, burde vel gå for et støttestag og for å være på den sikre siden. har 2 fester på girkassa også (1 på hver side)+ sterkere på motoren men om det holder hmm får se hva som trengs.

 

er ikke hypp på at det skal skje igjen som for noen år siden, hvor jeg og henrikh var i sverige på bane treff, i et lys kryss sto vi foran å rusa i hvert vårt felt med masse biler bak og jeg klutcha ut og dro av bensin slangen til insuget i motor rommet haha :( fikk noen latterkuler mot meg fra bilistene bak da kan man si. kunne jo gått virkelig ille hadde bensinen truffet eksosanlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår