Gå til innhold

fikk en fin liten pakke på fredag:)

Ranger emnet


svetto

Anbefalte innlegg

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fordi sveise grenrør sprekker opp oftere en forhuden til scrat, grenrør koster flesk det gjør ekstern wastegate og, hvorfor ikke spare det 15-20000 til noe annet morro når dette vil (forhåpentligvis) gi over 500kuser uansett?

 

jeg skjønner hvertfall ikke det wastegate greiene til noen folk her haha, hvorfor i all verden skal dette wastegate opplegget være noe dårligere en ekstern wastegate? fordi de dere kjøper varer hos sier det og vil helst selge sine greier, og dere hører slavisk på dem uten å tenke logisk!

 

gi meg noen logiske forklaringer på at intern wg ikke funker på denne type effekt, annet en å si "dette går ikke siden jeg hørte det av en som hørte det av en som hørte det" eller dette er ikke optimalt uten noen som helst forklaring!

 

men for all del kom med kritikk:) blir bare mere morro når man faktisk har prøvd det ut og får stoppa kjeften på sånne bedrevitende forumshorer;) som ikke vet hva de preiker om:)eller så går det motsatt vei, dette går ikke som dere sier, men da er det hvertfall prøvd og ikke bare snakka om på et forum;)

 

Hva for innsug skal du kjøre? Skal bli artig å se hva du får til m std gren, blir vel noget begrenset kansje... hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har intern wg på min motor (ennsålenge) den ga 300hk ved rundt en bar.. denne klarer ikke regulere ladetrykket over 1bar da drar det i vei så det holder.. og du tar sikte på det dobbelte antall hk.. mulig du har noe større int vg enn meg men har mine tvil likevel.. Wetterhus som bremsa min btw. 42mm turbonetics wg er på G

 

Men for all del.. LYKKETIL :D blir fett å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har intern wg på min motor (ennsålenge) den ga 300hk ved rundt en bar.. denne klarer ikke regulere ladetrykket over 1bar da drar det i vei så det holder.. og du tar sikte på det dobbelte antall hk.. mulig du har noe større int vg enn meg men har mine tvil likevel.. Wetterhus som bremsa min btw. 42mm turbonetics wg er på G

 

Men for all del.. LYKKETIL :D blir fett å se

 

hmm ja vil tro denne wg er litt større:P har du noe bilde av den wg du kjørte med? vet hvertfall at han som lager alle disse delene til meg han hadde en 740 med t5r motor og garret gt3176r i ar63 eksos med samme wg som meg, og han bremsa 475hk i motorn. da på 1.9bar og wg`en hadde ingen problem med å styre trykket:)

 

men takk:) blir veldig morro å se hva 940gren og intern wg klarer å levere:P selvom det kanskje ikke er 100% optimalt, det som betyr noe er at det fungerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

her er det en del info om hvordan intern og extern wg funker og hvilken limit det feks er på intern wg. Så har man gjort alt den riktige veien, splittet wg åpningen med turbinen, stor intern wg med sterk fjær, borret opp wg hullet og stor flaps, så skal det være godt nok for så lave effekter som 500rwhp:) som han sa:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo akkurat det som ofte er problemet, at hullet er for lite.. sånn ca 15-20mm, og når en kommer opp i litt ladd, og turtall greier den ikke lede nok vekk fra turbinen, som en 40mm++ ekstern gjør..

du trenger ikke hisse deg sånn opp bare for noen(f.eks meg) stiller litt spørsmål til det du bygger, er jo ingenting vondt i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo akkurat det som ofte er problemet, at hullet er for lite.. sånn ca 15-20mm, og når en kommer opp i litt ladd, og turtall greier den ikke lede nok vekk fra turbinen, som en 40mm++ ekstern gjør..

du trenger ikke hisse deg sånn opp bare for noen(f.eks meg) stiller litt spørsmål til det du bygger, er jo ingenting vondt i det..

 

hisse meg opp? vil ikke si at jeg har gjort det men hvis du/dere tolker det sån så var ikke det meningen:(

 

er vel jeg som stiller spørsmåla om hvorfor det ikke går til de som sier at det er bare å glemme:)

 

problem nr1 med intern wg som han sier er hvis du har for liten så klarer den ikke å holde trykket igjen så eksosen vil presse seg ut før trykket du vil ha blir oppnåd og vil gi ugjevne bølger med trykk, problem nr2 at man kjører feks type volvo hus med baklokk der det vil skape turbulens i downpipe rett etter turbin og vil skape uønsket baktrykk, problem nr3 at som du sier man har for lite hull og for liten flaps sån at man ikke klarer å lede nok vekk

 

men disse er jo så og si fiksa her:)dette har jo blitt løst med stor int wg, separert wg og turbin utgang, og porta opp hullet for wg eksosen:) så hullet for wg eksosen er nå 30mm så får håpe det er nokk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir finere straks han lakkerer det fæle panseret sitt i samme farge som bil...

Men BRA bil!;)

 

Synes IKKE det; har faktisk selv tenkt å hive på noe svart mattlakk på et flatnose jeg har liggende istedetfor samme farge som bilen.

 

Spennende bil, og ekstra eksotisk med 242 :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

her er det en del info om hvordan intern og extern wg funker og hvilken limit det feks er på intern wg. Så har man gjort alt den riktige veien, splittet wg åpningen med turbinen, stor intern wg med sterk fjær, borret opp wg hullet og stor flaps, så skal det være godt nok for så lave effekter som 500rwhp:) som han sa:P

 

veldig mye fornuft i det han sier.. er klart jeg bremsa min med orginal volvo "rass"baklokk og det gikk jo skeis... gleder meg faktisk skikkelig til bremsinga di.. har du noen bilder av 940 røret du skal bruke el? bare inntr i å se hvor mye du har porta det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår