Gå til innhold

fikk en fin liten pakke på fredag:)

Ranger emnet


svetto

Anbefalte innlegg

bremset motoren min med 3" eksos 0problem det..

kompis bremset 604hk på rulle med 3"... er ikke noe fasit på når man skal gå opp en dimensjon,men at et 3" rør flower til 650-700hk er det ikke noe tvil om;)

motoren din dre burde bremset godt over 500hk med oppsettet ditt,hvis ikke kammene dine er helt på tur da?

500hk bremser man jo på standard 16v topp...

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jo jeg så det, så VELDIG RÅTT UT! mye råe prosjekter her ute (inne):)

 

skal å hente deler til min nå i påsken så får vi se når jeg skal bremse utti mai...

kammene mine er 11mm løft 260 grader... ventiler er 36 inn 33 ut

 

Var jo ikke allverdens durasjon da... Hvor mye overlapp kjører du?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei!!!

nå brast drømmen min om at det bare var og sveise gren, og bygge 7" eksos så fik jeg 550Hk i FKn min..... LOL

 

Som nevnt før ingen som hadde trua på 450Hk på 940 gren....

Jeg tror nok du klarer nærmere 600Hk. 940gren er undervurdert...

 

Er ikke hva man rører oppi som spiller noen rolle men hva man rører sammen.. kan lage gode boller i en dårlig bolle.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei!!!

nå brast drømmen min om at det bare var og sveise gren, og bygge 7" eksos så fik jeg 550Hk i FKn min..... LOL

 

Som nevnt før ingen som hadde trua på 450Hk på 940 gren....

Jeg tror nok du klarer nærmere 600Hk. 940gren er undervurdert...

 

Er ikke hva man rører oppi som spiller noen rolle men hva man rører sammen.. kan lage gode boller i en dårlig bolle.

 

Om man bruker den delen som er på toppen av kroppen litt så skjønner man jo at du trenger en viss flow kapasitet for å laga en viss effekt. Du må ha så og så mye bensin og luft inn og så og så mye eksos ut. Og med den turboen og de talla som er blitt presentert så ser det ut til at det ikke går.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talla på turboen viser flow kapasitet på 600hk. :)

Regner med resten er dimensjonert for tenkt effekt også... Bortsett fra det berømte niførr røret som snart skal opp til eksamen..

 

Diskusjonen har jo vært 940 manifolden og dens flow kap.

Hvis den skulle vise seg og bli bremsen her. hehe..

 

Så finner vi etterhvert ut hvor mye det kan flowe før motrykket blir skyhøyt!

 

Regner med Euro som hadde mer enn en finger med i Henrik sin motor som bremset 460hk og som også fikler med denne motoren.

Så er det tydelig at det ikke var 940 røret som var bremsen der siden han har tro på mer med dette fine stykke støpegods..

 

Men hvor det stopper kan man jo bare gjette enn så lenge.

 

Tipper 499,99 jeg.. Jauda.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talla på turboen viser flow kapasitet på 600hk. :)

Regner med resten er dimensjonert for tenkt effekt også... Bortsett fra det berømte niførr røret som snart skal opp til eksamen..

 

Diskusjonen har jo vært 940 manifolden og dens flow kap.

Hvis den skulle vise seg og bli bremsen her. hehe..

 

Så finner vi etterhvert ut hvor mye det kan flowe før motrykket blir skyhøyt!

 

Regner med Euro som hadde mer enn en finger med i Henrik sin motor som bremset 460hk og som også fikler med denne motoren.

Så er det tydelig at det ikke var 940 røret som var bremsen der siden han har tro på mer med dette fine stykke støpegods..

 

Men hvor det stopper kan man jo bare gjette enn så lenge.

 

Tipper 499,99 jeg.. Jauda.. ;)

 

Kan jo gi 500 gamp... Henrik bremsa jo på bensin også. Kan legge på en ca 30-40hk på etanol om dere skal bremse på det...

Merkelig om baktrykket ikke stikker unna når han får litt ladd.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man bruker den delen som er på toppen av kroppen litt så skjønner man jo at du trenger en viss flow kapasitet for å laga en viss effekt. Du må ha så og så mye bensin og luft inn og så og så mye eksos ut. Og med den turboen og de talla som er blitt presentert så ser det ut til at det ikke går.

 

du skriver det jo selv "med den turboen og de talla som er blitt presentert så ser det ut til at det ikke går" det er mye som ser ut til at det ikke går, men er ikke dermed sakt at det overhodet ikke går.

Er ikke mange årene siden de sa at det var umulig å bikke 1000Hk i audi femmern.

Jeg tror han klarer nærmere 600, intil det motsatte er bevist.

klart at luft inn og ut spiller noen rolle, men det like viktig hva det passerer. og i hvilken hastighet.

Nå er ikke jeg noen motoringeniør.

det jeg sier er at man skal aldri si aldri

Kansje bedre noen ganger å legge mer penger i toppen og snurra fremfor grenrør å alikevel kansje få mer effekt. det vansklige er jo å få delene til å virke bra sammen(velge riktige komponenter)

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver det jo selv "med den turboen og de talla som er blitt presentert så ser det ut til at det ikke går" det er mye som ser ut til at det ikke går, men er ikke dermed sakt at det overhodet ikke går.

Er ikke mange årene siden de sa at det var umulig å bikke 1000Hk i audi femmern.

Jeg tror han klarer nærmere 600, intil det motsatte er bevist.

klart at luft inn og ut spiller noen rolle, men det like viktig hva det passerer. og i hvilken hastighet.

Nå er ikke jeg noen motoringeniør.

det jeg sier er at man skal aldri si aldri

Kansje bedre noen ganger å legge mer penger i toppen og snurra fremfor grenrør å alikevel kansje få mer effekt. det vansklige er jo å få delene til å virke bra sammen(velge riktige komponenter)

 

Blir vel ikke spes harmonisk m værsting topp, innsug og turbo og en std støypejærnsmanifoild.

Baktrykket vil stikke av og det vil ende opp med trykk og høy eksostemp.

Hvor skal dette bremses?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår