svetto Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Om man bruker den delen som er på toppen av kroppen litt så skjønner man jo at du trenger en viss flow kapasitet for å laga en viss effekt. Du må ha så og så mye bensin og luft inn og så og så mye eksos ut. Og med den turboen og de talla som er blitt presentert så ser det ut til at det ikke går. hvis man bruker toppen av kroppen så trykker man på linken som jeg posta en side før Garrett GT3582R (aka GT35R, aka GT35/40R): atpturbo.com turbon er da mer en stor nok for den effekten jeg har planer om å dra ut;) og har det blitt presentert noe eksakt tall her? se hva jeg klarer: man trenger en viss flow kapasitet for å lage en viss effekt, og man må ha så så mye luft inn og så så mye eksos ut. wow jeg klarte å si det jeg og:) gjør dette meg til et geni nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 hvis man bruker toppen av kroppen så trykker man på linken som jeg posta en side før http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...egory_Code=GRT turbon er da mer en stor nok for den effekten jeg har planer om å dra ut;) og har det blitt presentert noe eksakt tall her? se hva jeg klarer: man trenger en viss flow kapasitet for å lage en viss effekt, og man må ha så så mye luft inn og så så mye eksos ut. wow jeg klarte å si det jeg og:) gjør dette meg til et geni nå? Linken funker ikke engang.. Ja, om du bruker dine forhåpentligvis to medfødte øyer så snakker folk om 600hk. Og det gjør du å på side en om det ikke en banditt som har hacka seg inn i hue ditt og finni passordet ditt og skrivd det innlegget. Har jeg sagt at jeg var et geni eller er det du som tror du er det? Men nei, du er ikke noe geni siden du sa det. Er en grunn til at man bruker flowbenker... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Linken funker ikke engang..Ja, om du bruker dine forhåpentligvis to medfødte øyer så snakker folk om 600hk. Og det gjør du å på side en om det ikke en banditt som har hacka seg inn i hue ditt og finni passordet ditt og skrivd det innlegget. Har jeg sagt at jeg var et geni eller er det du som tror du er det? Men nei, du er ikke noe geni siden du sa det. Er en grunn til at man bruker flowbenker... sån nå skal linken funke, er vel ikke rakett forskning å søke seg til atp turbo hjemme side å finne turbon der selv? hvis du tar på deg de tjukkeste brillene dine og leser igjennom noen sider, så ser du at hk antallet her er snakk om forhåpentligvis over 500hk og nærmere 600hk en banditt som hacker seg inn i hue på folk og finner passord og skriver innlegg? mulig vet ikke jeg :omfg nei jeg har ikke sagt at du er et geni, men alle kan si den settningen uten å ha en dritt peiling på hva man egentlig sier, ta med et 940gren 8v topp og flow test det da vel så finner vi det ut. og denne turbon er flow testa av garret selv for rundt 600hk som linken sier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 sån nå skal linken funke, er vel ikke rakett forskning å søke seg til atp turbo hjemme side å finne turbon der selv? hvis du tar på deg de tjukkeste brillene dine og leser igjennom noen sider, så ser du at hk antallet her er snakk om forhåpentligvis over 500hk og nærmere 600hk en banditt som hacker seg inn i hue på folk og finner passord og skriver innlegg? mulig vet ikke jeg :omfg nei jeg har ikke sagt at du er et geni, men alle kan si den settningen uten å ha en dritt peiling på hva man egentlig sier, ta med et 940gren 8v topp og flow test det da vel så finner vi det ut. og denne turbon er flow testa av garret selv for rundt 600hk som linken sier Neida, men akkurat den turboen intresserte meg egentlig midt i brunøye, ikke den jeg snakker om. Sa i utgangspunktet bare at det finnes vel tvil om den lager nærmere 600hk. Ting skal jo være ganske så iorden for å lage 600hk og litt moment m en 8v. Åssen fuel skal du fyre, åssen tenningsanlegg skal du kjøre og hvor skal du bremse? Hehe, jada, kan si hva man vil, men må jo gjerne tenke litt før man sier noe da... Hehe... Har ikke sagt noe om at den turboen din ikke skal levere til 600hk... Snakka om "grenrøret" jeg... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Neida, men akkurat den turboen intresserte meg egentlig midt i brunøye, ikke den jeg snakker om.Sa i utgangspunktet bare at det finnes vel tvil om den lager nærmere 600hk. Ting skal jo være ganske så iorden for å lage 600hk og litt moment m en 8v. Åssen fuel skal du fyre, åssen tenningsanlegg skal du kjøre og hvor skal du bremse? Hehe, jada, kan si hva man vil, men må jo gjerne tenke litt før man sier noe da... Hehe... Har ikke sagt noe om at den turboen din ikke skal levere til 600hk... Snakka om "grenrøret" jeg... 98 blyfri og euro1 efi, skal bremses og mappes i benken til alf eng mest sansynelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Når skal du bremse da? eller er der ikke bestemt? Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Tipper 499,99 jeg.. Jauda.. ;) jeg tipper 461,5hk;) turbo242: er ikke helt bestemt men håper det blir uti mai. spørs helt på når toppen min blir ferdig også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Blir vel ikke spes harmonisk m værsting topp, innsug og turbo og en std støypejærnsmanifoild.Baktrykket vil stikke av og det vil ende opp med trykk og høy eksostemp. Hvor skal dette bremses? selvfølgelig blir det harmonisk, henrik h har kjørt 940røret i nesten 2 sesonger uten å måtte sveise det. jeg driter i om noen halv kåte små guttefjortisser står å små ronker oppi motorommet mitt pga et "super feel the flow max power grenrør" og digert alu insug, at det funker uten at det skal måtte tas fra hverandre etter hvert treff er veldig harmonisk i en gatebil i min mening;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Blir vel ikke spes harmonisk m værsting topp, innsug og turbo og en std støypejærnsmanifoild.Baktrykket vil stikke av og det vil ende opp med trykk og høy eksostemp. Det som også er en faktor i denne sammenhengen er at biltilsynet blir stadig flinkere og mer intense på å ta effektstinne biler. Derfor anbefalte jeg original eksosmanifold av to grunner,den er vedlikeholdsfri mot et sveisegrenrør som sprekker før eller siden + at den ikke vekker oppsikt ved en evt kontroll. Da får heller et effekttap pga det håpløse designet bli følgen av dette. Innsuget han skal bruke er også et modifisert originalinnsug som heller ikke er blankt og polert men grått og trist. Og tilbake til det jævla grenrøret som alle har en tendens til å henge seg opp i: jeg har kappa i filler et sånt rør kun for å måle kanalene i det,og vet dere hva jeg fant ut? Kanalene har større diameter enn eksosporten,derfor kan ikke røret være grunn til evt. baktrykk..baktrykket skapes i turbindelen fordi den er for trang eller at kompressoren rett og slett er for stor/tungdrevet. Ulempen er at radiene begynner med 100 graders bøyer og er knotete og kompakt,men ta en kikk på audis s4 rør kontra rs2 røret..samma historia som 740 og 940 røret..både rs2 og 940-røret er designet på omtrent samme måte med strømningsleder i midten på utløpet i grenrøret + at det er lagt endel mer jobb for å få det så smud som mulig for at det ikke skal fungere som en brems istedet. Men vi får se hva den gir når tiden er inne,men jeg kan jo allerede forutsi hva som skjer hvis den mot all forventning skulle levere bra med effekt..da får alf eng skylda for å ha en lottobenk som er snill/gavmild med hestene. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 det er jo bevist at 940 røret duger opp mot 500hk. hvorfor skal en diskutere det da?? :fucku: Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Men vi får se hva den gir når tiden er inne,men jeg kan jo allerede forutsi hva som skjer hvis den mot all forventning skulle levere bra med effekt..da får alf eng skylda for å ha en lottobenk som er snill/gavmild med hestene. ja dette kommer nok til å bli neste diskusjon etter motoren er bremsa haha jeg bare ser det for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Tror nesten du må ta turen til VS, trond S, Wetterhus, KM og minst en 3-4 benker til.:win og det vil fortsatt være folk som ikke tror det er sant. blir spennende å følge med på.. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 jeg er gjerne med på den diskusjonen... husk att man kan klemme ut mere HK i motorbenk, men dette blir hester man aldri får brukt i bilen alikevel... sluttfart på stripa hadde vært FINT!! ell skal vi kappkjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Svetto,gøy at vi begge to bygger 8 ventilers motorer for rundt samme effektområdet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Men vi får se hva den gir når tiden er inne,men jeg kan jo allerede forutsi hva som skjer hvis den mot all forventning skulle levere bra med effekt..da får alf eng skylda for å ha en lottobenk som er snill/gavmild med hestene. Er vel fare for det. Du veit jo like godt som meg Henning, at det er forskjell på f eks DTSn til Vidar og Ringstad sin. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.