Gå til innhold

T3 Cosworth Turbo problemer?


TurboKoi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har kjøpt en trimmet Volvo 940 TIC. Motor er bygget for å tåle ca. 350hk..

 

Det er montert T3 Turbo fra Cosworth. Bilen går noe hinsides bra etter min mening å bedømme..MEN..den lader noe vell mye..Når jeg kjøpte bilen skulle den lade 0,8bar..men de siste dagene har den ladet seg opp mot plutselig 1,1 og 1,2 (Hvor den kutter) Org.Intercooler tåler ikke mer en 1,2bar..

 

Det er ikke montert justerbart ladetrykk ventil, eller pyseventil.

 

Hvordan ned-justerer jeg ladetrykket på denne T3 Turboen? Vil ha den på ca. 0.8-0,9kg..

 

Gjerne vis med bilder :)

 

Takker for svar.

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det justerer du på actuatoren ;)

Hvis epa`n din er bygget for 350hk, og du kjører på 0,8bar med en T3, så har du vel rett over 200hk kanskje, så ny cooler og mere bensin hadde kanskje vært noe??

Men på en annen side, hvis du synes en tanks med 200hk går helt hinsides, så burde du jo kanskje holde deg på den effekten ;)

 

Ps: 1,2 bar er ikke mye.... 3bar er MYE ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvordan justerer man på den? Hvilken retning får å justere ned trykket og ikke omvendt? Hehe..Det er ikke WG som trengs å byttes da?

 

PS: BTR og ALU cooler kommer..;) Tanksen flytter bra på seg den takk, greit til hverdags ;)

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t3 fra cosworth er vel en t3/t4 og den klarer mere en 200hk på en effektiv motor. sikkert settemuttern som er løsnet eller så har du en treghet i selve ventilen som lukker. dem kan faktisk kjøre seg fast.

 

 

Okei, hørtes mer fornuftig ut;)

 

940n min går MYE bedre enn andre biler jeg har hadd med tilsvarende effekt på ca.200hk..Kan nesten ikke sammenlignes..:) Motoren er forvøring en nybygget B230FK motor,vekt redusert og balansert..Mye bra komponenter..

 

Vurderer å bytte ut actuatoren..koster de mye?Hvor kan jeg få kjøpt det..

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 giret gikk til bloksberg idag "pang" sa det..så nå må jeg bytte girkassa au..jaja..har en M46OD..håper den holder en stund..

 

JEg har bestilt en progressiv bensin.trykk.reg idag som jeg skal sette på 940 og justere opp..

 

Håper jeg den ikke kutter..Hvor lenge kan en org.intercooler holde på 1,1-1,2 bar..? jeg kjører selvfølgelig ikke stein hardt hele tiden.. trenger en ALU cooler, noen som har en til salgs?

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger en ALU cooler, noen som har en til salgs?

 

 

 

Stor AluIntercooler. Ukjent merke, kan komme tilbake til det. Stått på en 200sx. BUD

Selve kjøleren er 60x30x7.7 med 70mm innganger. Fra inngang til inngang er det 76.5cm(16.5cm i tillegg til selve kjernen)

Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår