Gå til innhold

Vakumdiagram til 1,8s med Keihin forgasser

Ranger emnet

manitu

Anbefalte innlegg

Har noen skjema over vakum til denne forgasseren??

Det var masse løse vakumslanger på motoren når jeg fikk den , og etter at jeg fjærna noe jeg trodde var cruise-kontroll , så vil den ikke gå på tomgang. (Veit egentlig ikke om den gjorde det før , heller....)

Dette var en treveis vakumventil.

Det var i tillegg en til ventil , også med tre slangstusser , men bare en slange , og en tropp på? Denne lingner forferdelig å "Idling/overrun control valve" fra 2E2 forgasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette skjemaet , men kobler jeg den sånn ,går motoren rett opp på 3-4000 rpm.

vacSch.gif

Nr. 3 er vel den ventilen jeg plages med.. denne gir vakum til en vakumklokke som drar i gasspjeldet(nr.13)

Når den er tilkoblet=4000rpm , hvis ikke, dør motoren på tomgang.

Det rare her er att denne var det bare en slange på før , rett fra bremsekraftforsterker-slangen..

Derimot var en lignende ventil , på innerskjermen koblet til på 2 av tre slanger , vakum og vakumklokka som ble nevnt ovenfor.

Lurer også på hva 2 og 5 på tegninga er forno , tipper 5 er fordeler, problemet er bare att stussene f og g på forgasseren har ikke jeg :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snudde jeg ventil nr.3 , sånn som jeg fant på ett bilde , sånn att utgang j går til vakumklokke 13 , og satte tropp på utgang i.Henter fremdeles vakum fra slange til bremsekraftforsterker , og ikke stuss under forgasser.

Nå jager den på tomgang , men drar jeg i gassen , så slutter nr 13 å dra.

42-all2.jpg

på bildet ser dere at at den slangen ventilen henter vakum fra deler seg. min går rett til bremsekraft-slangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider