Gå til innhold

Toyota Corolla 96 modell, frontsett

Ranger emnet

Secretscience

Anbefalte innlegg

Hei karer!

Lurer på om det er noen her som har noen erfaringer med å montere frontsett i en Toyota Corolla 96-modell? Vil helst bytte ut de råtne originale, for å si det sånn. Åpnet og kikket litt, men det er jo ekstremt liten plass bak høyttalerne for å si det sånn. Løsningen da er vel å bygge ut en del med spon e.l., men litt usikker på om jeg klarer å få det pent. Finnes det noen ferdige "utbygningssett"?

Vurderer å skaffe meg et Focal frontsett. Fra før har jeg et Boston Acustics sett i hatthylla med en eldre Alpine forsterker. Tror folk her at cd-spilleren vil kunne klare å drive frontsettet alene? Er en pioneer 4*50 mosfet spiller. Er ikke så veldig lysten på å kjøpe en egen forsterker til frontsettet. Den jeg har på settet i hathylla, er bare tokanalers. Kan selvfølgelig brokoble, men da mister jeg jo alle mulige innstillingsmuligheter.

Tips mottas med en stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har montert inn 6,5" høyttalere i en 96 Corolla. Det var en del jobb men det går. Den orginale høyttaleren må fjernes på en brutal måte fra den rammen den står i. Og etter at du har gjort det kan du montere den nye høyttaleren i den rammen. Er noen år siden så det er lite med detaljer jeg sitter igjen med. De nye høyttalerene kan ikke være av den dypeste sorten så jeg ville sett på Focal sine slim versjoner siden du likevel vurderte Focal. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 93 carina er det ikke no brutalt over å montere 6,5" i framdørene. Det er kosejobb! Eneste som er litt stress med en slik jobb er at JEG ville valgt å bytte kabel OG montert en forsterker til frontsettet. Og som du muligens har lagt merke til så er dørene på de bilene UTROLIG dårlig lydisolert!

Lite exempel. jeg bytter fra sommer til vinterdekk på min bil(sunny) og en slik carina vært år. Hører da bestandig på radio når jeg bytter dekk. Og med sunnyn må jeg spille nær smærtegrensa får å få med meg hva som fåregår på radion, men på toyotan kan jeg spille helt vanlig og fortsatt høre hva som fåregår både inni OG på utsia bilen med dørene igjen. Så det jeg ville tipsa deg på er å dempe dørene. Husk at hver eneste watt som er på utsia bilen er en watt du ikke har inni bilen. Fyring for kråka rett og slett.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har montert inn 6,5" høyttalere i en 96 Corolla. Det var en del jobb men det går. Den orginale høyttaleren må fjernes på en brutal måte fra den rammen den står i. Og etter at du har gjort det kan du montere den nye høyttaleren i den rammen. Er noen år siden så det er lite med detaljer jeg sitter igjen med. De nye høyttalerene kan ikke være av den dypeste sorten så jeg ville sett på Focal sine slim versjoner siden du likevel vurderte Focal. Lykke til!

Takk for det, Opeth! Skal ta en titt på Focal sine slimversjoner.

Når det gjelder lydisolering... Er det beste tipset å bruke asfaltplater inne i døra mot "ytterveggen" eller? Så det var noen som anbefalte å holde seg unna biltemas asfaltplater, så da bør jeg vel finne en annen produsent. Eller er det andre tips? Lydplater bør man vel unngå pga fuktighet/vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du finner noe som ikke trekker og holder vann så burde det gå fint. Og de såkalte "lyd"mattene til biltema er fine å legge på, men ellers nesten helt ubrukelig. Jeg har montert noen fra 3M De fungerer greit.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider