Gå til innhold

B230A,finne ut hva ting er (HASTER)

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Kobler sammen ledningsnett og slanger på "nye" motoren min...

Og trenger hjelp til å finne ut av hva som skal kobles på hvor..

b230ahjelp1.jpg

b230ahjelp2.jpg

b230ahjelp3.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. den nederste der er som jeg har sagt det avgass greiene. Stemmer ikke det?

De to andre tingene du har bilde av vet jeg ikke.. har ikke lagt merke til det på min egen bil :o

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde 1 er en giver som er koblet til kontakten på bilde 2... som jeg mener er volvo bruker til å sjekke tenningengen...

bilder 3 er Pulsair: skal til luftfiltret hvor det skal stå en ventil og videre til innsug manifoilen.... der som du ikke har hatt pulsair på den tidliger motoren er det noen ekstra slange... jeg har dette på min nye motor og fikk en som hadde dette i sin slik at jeg kunne sammenligne hvor slangene skulle....

du har sikker en ekstra dings på veivhusventilasjonen her fra skal det en slange til en slags ventill som står i topp/blokk under innsugsmanifoilen og videre til innsugsmanifoilen.... kan ta noen bilder i morgen så kan jeg sjekke hvor slangen går

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man egentlig ha det systemet på punkt 3 der? Er ikke det egentlig bare i veien! mente jeg tok vekk det på min og sveiset igjen hulene jeg!? Eller er jeg helt på jordet nå!??

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan s13: Du har nok rett.... må bare bite i det sure eplet og innrømme det

B230A har HØYERE oljepåfyllings lokk en B23A .... Så dette er nok

en b23a... Vist ikke toppdekkslet er byttet... hvem vet.

Stemme nok det den andre kontakten kan du bare gi f.... i.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde 1 er vel svinghjulsføler, føler hvor på "runden" veivakselen befinner seg, for tenning/ innsprøytning!

Bilde 2 er, hvis jeg ikke ser helt feil, diagnosekontakten! Hvis du tar opp lokket ser du en liten ledning som er løs i ene enden, noen hunnstikkere som ledningsenden passer i, og en lysdiode! Ved å koble ledningen til en av hunnstikkerene( husker ikke hvem), får du blinkkoder i dioden, som kan brukes til å finne feil!

Bilde 3 er pulsluft, og "kan" plugges

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T akk for all hjelp!

Motoren er satt i nå..

Motoren er i følge han som hadde den før en b230a.. toppdekslet ikke byttet... Motoren er en 81mod og har gått ca 150 000, var i hvertfall det som sto på turtelleren i bilen den satt i.. Den kontakta på bilde2 er nok et diagnose stikk ja.. Har nå koblet sammen det meste på motoren, men sitter igjen med to ledninger som går ligger i en svarts strømpe, de kommer fra dynamoen ser det ut som, må finne ut hvor de skal gå hen...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider