Gå til innhold

B230A,finne ut hva ting er (HASTER)

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motoren på bildet er en B23A. Som flere sier her kom B230 i 85. Det letteste å se forskjellen på er toppen/toppdekselet. Denne motoren har en 1000398 topp, mens B230 har en 1000530topp. Videre har B230 teksten "B230" på høyre side av blokka, under eksosmanifolden. B230 har som regel andre stempler, råder og veiv. Jeg synes nå at en B230 er en bedre motor enn B23. Oljesystemet gir bedre smøring i en 230. Jeg har kjørt ihjel et hav av B23motorer, men bare et par 230motorer... 230motorene har dødd av for høyt ladetrykk...hull i stempler og råder som kommer ut av blokka, mens på B23'ene har det vært mest lagerskjæring og rådebank, en gang har tilogmed veiva knekt:eek:

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230 motorer er bedre en 23, bortsett fra 85 til 87.

Og de motora jeg har kjørt i filler, har vært sugiser.

Kan jo ikke sammenligen holdbarheten på en 230a blokk med en 230ft!!!

 

Poenget mitt har vært at jeg synes 230A er blant det værste volvo har podusert.

 

Kan også ta eksempel på 230et, den er det betydelig dårligere blokk på enn b23et. Til gjengjeld er jo 230ft/fk hakket bedre enn b23et igjen.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere kan hjelpe meg også litt siden det er snakk om 230A motor. Har nettopp kjøpt bilen(-86 245 B230A). Den har av og til litt ettertenning når jeg stopper den. Har skifta plugger, olje, filter,luftfilter og regreim(ja, den er satt riktig). Tenninga er stilt til ca. 6 grader. Litt irriterende at motoren først stopper etter du er utav bilen og har låst døra.:mad: Men dette skjer som sagt bare av og til. Håper noen andre har vært borti dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten kjørt ihjel motor :D Den Turbo saken jeg kjøpte av deg en gang Nissan s13 ;) Værsting motoren!

Den brukte forresten o.4 på mila på slutten

OLJE :D :D :D

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zerox

Jeg har forresten kjørt ihjel motor :D Den Turbo saken jeg kjøpte av deg en gang Nissan s13 ;) Værsting motoren!

Den brukte forresten o.4 på mila på slutten

OLJE :D :D :D

 

Skal du ha røykmaskin kan du kjøpe den på Ljudia :D Slipper du kullos også :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja om den er dårlig eller ikke så går den i hvertfall en god del bedre enn den som satt i, b19 :D

Og ikke har jeg råd til b230et/ft eller noen annen turbo motor for den saks skyld...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lovemachine

Håper dere kan hjelpe meg også litt siden det er snakk om 230A motor. Har nettopp kjøpt bilen(-86 245 B230A). Den har av og til litt ettertenning når jeg stopper den. Har skifta plugger, olje, filter,luftfilter og regreim(ja, den er satt riktig). Tenninga er stilt til ca. 6 grader. Litt irriterende at motoren først stopper etter du er utav bilen og har låst døra.:mad: Men dette skjer som sagt bare av og til. Håper noen andre har vært borti dette...

 

Det kan være at tomgangen er for høy...er ganske vanlig:)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

 

Det kan være at tomgangen er for høy...er ganske vanlig:)

 

Justerte den da jeg skifta reim, olje og filter. Satte den til ca. 750-800 med plugget EGR-system. Var å kjørte en tur på motorveien i dag. Virka som bilen var Ganske dau. Lå i 5. i ca. 95 da jeg kom til en veldig slak oppoverbakke. Måtte gire ned til 4. Dette er vel ikke vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår