Gå til innhold

Fm-sender til bilstereo?

Ranger emnet

veronica_86

Anbefalte innlegg

noen som har noen erfaringer med fm-sendere?

noe lignende dette:

Clas Ohlson - Stereo og radio Lyd og bilde El og elektronikk

har rett og slett ikke råd til å kjøpe/sitte inn ny bil stereo i bilen, og lurer derfor på å kjøpe inn en fm sender og bruke mp3 spilleren.:dj

fungerer disse bra? eller risikerer jeg å få halvveis lyd i bilen?

Citroen C5 1,8 X, Stasjonsvogn, 2002 mod

Renault Mégane 1,6 RT, 1996 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antennen på bilen er helt bak (stasjonsvogn), men har 12v. uttak i bagasjerom, så kan jo gjerne plugge den i der da, for best mottak?

men funker fjernkontrollen igjennom setene??

føler jeg er litt veldig "blond" på dette emnet.... :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel ikke si jeg har mye erfaring med disse, men har prøvd en ipod med en FM sender, husker ikke type er ett par år siden. Men vis man skal kjøre litt langt må man nok regne med og bytte frekvens en del ettervert som det kommer farsjelige radiokaneler som forstyrrer. Man får jo veldig billige bilstereoer for tiden da, er vel kansje bedre og legge til ett par hundrelapper, så kan du legge ut en ledning og stikke rett i mp3`en

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. :thanks

men vet ikke hvordan det er å skifte anlegg på C5?

For å si det rett ut har ikke jeg peiling i det hele tatt på akkurat det, men ser helt anderles ut enn i min gamle bil. der kunne en bl.a. ta ut selve "stereoen" og ta den med hvis en skulle la bilen stå. men her en den i ett med resten av interiøret virker det som..

hvis denne linken virker er det slik det ser ut, er ikke samme bilen, men er helt identisk.

finn.no - Norges største markedsplass. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.

eller

finn.no - Norges største markedsplass. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ser ut som det er standar størrelse på spilleren med vis du bytter vil den nye skille seg litt ut kansje. Det er mest sansynlig en egen kontakt bakpå den spilleren som er orginal, det finnes muligens overganger så det passer på vanlige bilstereo eller så må man klippe og "lime" litt

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. klippe og lime er ikke akkurat jeg så veldig dyktig til:p

syntes egentlig det så greit ut slik som det gjør nå, har ikke så veldig lyst til å bytte ut til noe som skiller seg veldig ut fra resten av interiøret...

Men takker for tipsene. :hellothere: greit å ha et slik forum å spørre på, når jeg ikke har helt peilingen. :)

tror jeg satser på den billigste og enkleste(?) måten, satser på en FM sender... men hvilken som er best er jo et stort sp.m.

var ikke akkurat noen tester å oppdrive på nett.. så alle råd taes i mot med takk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbotassen: Kun hvis jeg er singel?? hmm.. får vel klare meg med en FM sender med mp3 spiller til da... :p

har sett litt på den modellen du har fra clas ohlson.. den funker bra? men må innrømme at utseendemessig har jeg falt for den andre de har, med fjernkontroll til.. :disco

Mustang95: hviket merke er det du ar da? fåes kjøpt på ebay e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbotassen: Kun hvis jeg er singel?? hmm.. får vel klare meg med en FM sender med mp3 spiller til da... :p

har sett litt på den modellen du har fra clas ohlson.. den funker bra? men må innrømme at utseendemessig har jeg falt for den andre de har, med fjernkontroll til.. :disco

Mustang95: hviket merke er det du ar da? fåes kjøpt på ebay e.l?

Oi, den ligger i bilen så må komme tilbake til med merke, men kjøpte den på RadioShack ihvertfall.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider