Gå til innhold

Ny turbo?

Ranger emnet


bjornier

Anbefalte innlegg

Har funnet ett oppgraderingssett med turbo og intercooler ++ , men Passer det til min Audi A3 98???

 

 

 

99-04 Audi / Volkswagen 1.8L 20v T3/T4 Turbo Kit with Stainless Steel Manifold

 

(100% NEW!)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Applications:

 

All 99-04 Audi / Volkswagen 1.8L 20V engine applications

 

 

 

 

Item Features:

 

BRAND NEW COMPONENTS!

STAINLESS STEEL MANIFOLD - Provides excellent performance for moderate boost applications. CNC-Machined Flanges with TIG and MIG Welded for strength. Mandrel Bent High Quality SUS-304 Stainless Steel Manifold for maximum exhaust flow. Tested to be able to withstand the stress and heat of turbocharged applications.

INTERCOOLER - Our 27" x 9.0" x 2.5" is included! 2.25" inlet/outlet. Bar and plate design for excellent cooling and low pressure drop across the core. Shaped end tanks allow better air flow through the core. Large surface area for effective cooling. Low pressure drop rate across the core.

BLOW OFF VALVE AND FLANGE PIPE - Includes our Dual Stage Pull type Blow off valve and compatible Aluminum Flange Pipe! Easily changeable spring in Blow off Valve to match your desired set-up and gives a great turbo sound! Aluminum flange pipe has low pipe thickness to diameter ratio for maximum air flow! Lets you customize blow off valve placement with nothing else to buy!

BOOST CONTROLLER - Includes our In Cabin Boost Controller (ICBC). Performance manual boost controller is installable inside the cabin for adjustments on the fly! (Boost Gauge recommended!)

38mm WASTEGATE (not pictured) - Quality wastegate unit has long operating life and provides reliable performance.

TURBOCHARGER - T3/T4 Flange, T04E Hybrid Turbocharger with .57 compressor wheel trim, .50 A/R Compressor, .63 A/R Turbine, 3" inlet / 2" outlet. Quality turbine and compressor for reliable performance. 30PSI+ potential. Compressor and Turbine housing size designed for smaller displacement motors. Offers excellent spool-up. Capable of 450 horsepower.

INTERCOOLER PIPING AND COUPLERS - Mandrel Bent High Quality 2.50" Aluminum Pipes for smooth consistent air flow. High Quality 3-ply Silicon Couplers will not crack or split. High Quality T-bolt Clamps included.

TURBO TIMER - JDM Automatic Digital Turbo Timer included! Protect your performance investment with a turbo timer ensuring longevity of your turbocharger and other components.

OIL FEED LINE - Braided Stainless Steel Oil feed line Included!

OIL CATCH CAN - A must for longevity of your powertrain. Crafted from T6061 Aluminum, external level indicator, 750ml capacity, 6.25" Height x 3.25" Diameter

LARGE power gain potential with this kit using stock engine.

INCLUDE EVERYTHING PICTURED ABOVE AND 38mm WASTEGATE (not pictured)

ECU UPGRADE AND TUNING IS REQUIRED!!!

RECOMMENDATIONS FOR HIGH BOOST SET-UPS - larger injectors, fuel pump, adjustable cam gears, catback exhaust system

Audi-Volkswagen-A4-TT-Golf-GTI-1-8T-T3-T4-Turbo-Kit-20v_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ017QQitemZ270211075970QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på ebay nå da?

 

Manifoldene sprekker og turboen faller fra hverandre.

 

Skal du ha det til å fungere må du regne med å bruk ca 10000 på custom mapping av hjernen, 3-4000 på dyser og ha større LMM- Du må også ha nye råder

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på ebay nå da?

 

Manifoldene sprekker og turboen faller fra hverandre.

 

Skal du ha det til å fungere må du regne med å bruk ca 10000 på custom mapping av hjernen, 3-4000 på dyser og ha større LMM- Du må også ha nye råder

 

Noen andre forslag da?

 

Det er Garrett turbo som fulgte med kitet. Så ellers greit ut.

Manifoldene er sveiset og ikke støpt.

 

 

eBay Motors: Audi Volkswagen A4 TT Golf GTI 1.8T T3/T4 Turbo Kit 20v (item 290206908726 end time Feb-21-08 21:10:39 PST)

 

 

Her er linken så kan du sjekke selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i sveisene de sprekker.

Turboene i det kittet er ikke Garret, men en kina kopi T3/4.

 

En ekte Garrett T3/4 koster like mye som kittet

 

ATP, APr og Pag har greie manifolder, de koster en god del mer, men de holder

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første passer ikke en turbo som passer på a4, du har en tverrstilt motor. eventuelt kan du gå for en k04-001 turbo up-grade Borg Warner, http://www.owp-tuning.no selger denne, passer bolt on på bilen din om du har en 1,8 T da,om du ikke har det kan du kjøpe deg manofoil fra 1,8t samt eksos fra turboen til kat. omprog fikser magnus hos es-tuning.

 

neste gang kan du jo kanskje skrive hvordan motor du har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første passer ikke en turbo som passer på a4, du har en tverrstilt motor. eventuelt kan du gå for en k04-001 turbo up-grade Borg Warner, http://www.owp-tuning.no selger denne, passer bolt on på bilen din om du har en 1,8 T da,om du ikke har det kan du kjøpe deg manofoil fra 1,8t samt eksos fra turboen til kat. omprog fikser magnus hos es-tuning.

 

neste gang kan du jo kanskje skrive hvordan motor du har..

 

Takk for info=) Ja, skal huske på å skrive motorstørrelse neste gang;) Men må jo ha intercooler kit til denne synes jeg..

Noen forslag der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår