Gå til innhold

E-bay Jomfru

Ranger emnet

stene

Anbefalte innlegg

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ebay har ikke noe ansvar slik som jeg har forstått det.

kjøpte selv en jule gave på ebay som jeg betalte igjennom paypal, mottok aldri den gaven jeg kjøpte, gikk igjennom paypal når jeg krevde pengene tilbake. og pengene fikk jeg ganske kjapt tilbake, greit å få hjelp i en slik sak. så paypal er iallefall å anbefale når en kjøper igjennom ebay..

og husk å sjekk hva det koster å sende det, det er ofte veldig dyrt...

også sjekk feedback'en til seller.. da får du iallefall en viss pekepinn om han er seriøs eller ikke..

Citroen C5 1,8 X, Stasjonsvogn, 2002 mod

Renault Mégane 1,6 RT, 1996 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer hvor og når du betaler. Forskjellige transportører har forskjellige metoder for levering. Noen kommer rett i posten, andre kommer på døra di.

Kommer det på posten, er det som oftest oppkrav, og med for eksempel UPS, får du en faktura i bakkant. Det er også klistret på en lapp da om at man ikke kan åpne pakken før man har betalt moms. ;)

Du betaler ikke moms på frakten, og toll er det ikke her. Så du betaler altså da moms på selve varen. Det du _kan_ gjøre er jo så klart å høre om selger kan være så elskverdig å skrive en lavere verdi på pakken...

Forøvrig er det vel eBay som eier PayPal. Eller omvendt. Så de henger nøye sammen.

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Takk =) Uansett så sparer jeg ca 1 tusning på å kjøpe via e-bay da, for i norge koster den 4500 + frakt. Så kommer på 5 lapper om jeg skulle handla det innenlands ;)

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Du betaler ikke moms på frakten,....

Dette er ikke riktig. Moms betales på hele summen det koster deg å få varen hit.

Utdrag fra Internett - Tollvesenet

Innførsel av varer med vareverdi fra og med 200 kroner må fortolles. Da må du betale merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen. Toll og avgifter regnes ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader. Kjøper du for eksempel en CD til 210 kroner og det koster 40 kroner i porto må du betale 63 kroner i merverdiavgift. Det er ikke toll på CDer.

I tillegg kan det komme et fortollingsgebyr. Dette er et gebyr som spedisjonsfirmaet du benytter tar hvis de skal fortolle varen for deg. Gebyret kan variere avhengig av firma.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider