Gå til innhold

hjelp og Spm angående 2 mystiske slanger

Ranger emnet

Einart

Anbefalte innlegg

heisann,tenkte å prøve å ha kn filteret mitt på forgasseren,som passer akkurat på og forentil når panseret er lukket nedpå,..men det er to gummislanger der...en tynn som kommer ut av sia på forgasseren, og en tjukk som kommer opp fra topplokket,hva er dette slags slanger? (se bildet)

for bilen starter ikkje når dem er bare sånn løst..men starter med orginal luftfilter boks og med begge slangene oppi boksen :S hmmm.. noen som har noke tips ka eg kan gjør? tette dei??:S den Tynne slangen suger inn kraftigere luft en den som kommer opp av topplokket foresten.

tenkte å ha det sånn hehe:P ser kansje litt jalla ut men..

kn_mix.jpg

takker for tips og svar:):)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ene som kommer opp fra topplokket er vertfall veivhusventelasjonen.

hmmm da bør den vell ikkje tettes kansje? lure på om det hadde funka å satt på ett lite luftfilter på den slangen opp av topplokket...vist den suger luft fks og ikke ska ha drit inniseg liksom.. hadde ikke gått ann å satt slangene inni kverandre da? heh..

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker du på fks ett rør..som kn filteret er på og so ett par tapper ellernoe som slangene går innpå? for trur dei må ha rein luft vertfall siden dei suger det og..siden dei sto oppi luftfilterboksen og innen for luftfilteret...hmmmmm...må jo være en enkel måte å få ordna dette på vell? hehe...den tynne kommmer jo ut fra forgasseren/insuget.so kansje det går ann å prøve å tette den bare...og la den fra topplokket være sånn den er bare for å prøve å starte om se kossn det funker... hørt med noen at det er vakumslanger (noke so eg ikkje veit ka heilt e enda:P) noe sånt...hmmmmmm..

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den som kommer fra topplokket kan du vertfall sette et lite knfilter på.. er usikker på den andre

ja har sett forskjelligt sånne små luftfiltrer rundt om i motorrom på biler liksom..så kansje det hadde vert greit....men kor får eg tak i sånne små? en kompis av meg har ett

"kn filter/sportsluftfilter" til mopeden sin...og det trur jeg hadde passa akkurat...ellers så har eg liggenes ett dobbelt skumgummi luftfilter som kansje passer fra nitro monstertrucken min hehe, men vet ikke om skumgummi luftfiltrer funker da...hmm..:P

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg fant ut at eg sku spør han kompisn eg kjenne som har

(moped sportsluftfilter) fikk låne det..monterte den tjukke og den tynne slangen samme og fikk dem akkurat til å passe:D drev å mekka i natt i garasjen og spekulerte litt..skal tette litt bedre til under filteret og...men bilen starta og dette ser ut som det funker:P takk for tips og vertfall;) her e ett par bilder av mesterverket..haha neida..

ser kansje litt rart ut men

knmixjpgjaujpg2.jpg?t=1203482622

knmixjpgjau.jpg?t=1203482684

og her

knmixjpgjaujpg2jpg3.jpg?t=1203482751

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg fant ut at eg sku spør han kompisn eg kjenne som har

(moped sportsluftfilter) fikk låne det..monterte den tjukke og den tynne slangen samme og fikk dem akkurat til å passe:D drev å mekka i natt i garasjen og spekulerte litt..skal tette litt bedre til under filteret og...men bilen starta og dette ser ut som det funker:P takk for tips og vertfall;) her e ett par bilder av mesterverket..ha

og her

Den tynne slangen kan du tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, sikker altså? når eg holder fingen foran tuten og tetter, så går motoren litt lavere på turtal.ikke at det gjør meg noe men kan dette føre til mer bensinforbruk eller minske eller øke effekt og?

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider