Gå til innhold

Svidd ECU?

Ranger emnet

vladnag

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et noe uvanlig problem med bilen min. Var ute og kjørte en tur en kveld i skikkelig vått vær, og bilen gikk fint som vanlig. Parkerte hjemme, og etter en times tid når jeg skulle ut for å ta en røyk så stod alt av lys, vindusviskere etc på. Bilen var låst, og jeg hadde nøkkelen i lomma. I dashbordet blinket "motorlampen", og det røyk skikkelig fra motorrommet, pluss at det luktet svidd elektronikk. Har ikke fått sett skikkelig etter hva det kan være, fordi jeg reiste bort dagen etterpå. Prøvde å starte bilen, og den "kvinet" på starteren, men ville ikke starte. Lysene slukket etterhvert, men varsellamper og vindusviskere gikk til jeg koblet fra minuspolen på batteriet.

Forøvrig kan det også nevnes at sentrallåsen plutselig fungerte etter at dette skjedde(noe den ikke har gjort på en måned), og at bilen det gjelder er en Nissan Primera P11 2.0i 16v, 1997 modell. Mangler også noen deksler under motorrommet, så vann kan ganske enkelt ha kommet opp i motoren under kjøring.

Hadde satt stor pris på om noen kan hjelpe meg med dette. Har ikke noe erfaring med det elektriske på denne bilen overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det med sikringsboksen så tror jeg det er ganske riktig etter litt ettertanke -sikringene for lys, vindusvisker, el. bakrutevarmer, motorstyring og diverse annet sitter på samme lille sikringsboks ved siden av batteriet. Sikringene til lysene har gått ved flere anledninger tidligere også. Får komme meg opp i verkstedet og kikke på dette ved første anledning. Takk for hjelp så langt, kommer tilbake om jeg finner ut av det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider