Gå til innhold

Honda Civic 1,5lsi hatchback. Lett deletilgang? Angeleyes/ styling? Grei ungdomsbil?

Warhead

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer en Honda Civic Hatchback 93 modell med en 1,5 lsi motor. Og da vil jeg jo selvfølgelig vite veldig mye om denne bilen.

Først av alt så står det et effekt anlegg med grenrør og sportskatalysator. Hvor mye bedre effekt gir dette? Er jo 90 hk fra før, og tenkte kanskje 10 hk mer, men har jo som sagt ikke peiling :P Hva står lsi for?

Hvis motoren en gang skulle havarere, vil det være problem å skaffe ny motor?

Er det lett å skaffe deler til bilen, når det gjelder motor og resten av bilen?

Jeg skal muligens gå og titte på denne i slutten av neste uke, og er det ting jeg spesielt bør se etter? Den er forresten kjørt 222 134 km.

Grunnen til at jeg digger denne bilen er for at jeg tror Honda er kvalitet(har honda moped :P) og for at jeg syns Civicene var skikkelig råe til en fin pris. Grei ungdoms/førstebil også bruker de lite bensin. Altså perfekt til mitt bruk, men vil nå høre hva dere har å si!

Er interessert i absolutt alt!! Som f. eks hva som er rimeligste og meste effektfulle måten å trimme den videre på nå, etter effekt anlegg?! =) :P

:tannløs: :jackinbox: :hellothere:

EDIT: Hva står forresten hatchback for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatchback er karroseriet, altså denne er en 3 dørs.

Angående trimming så er vel dette en lite trimmingsvennlig motor, men veldig billig og kjøre med da!

Deler og Styling er det vannvittig mye av, kanskje den bilen med mest tilgang til styling..

Istedet for trimming bør du vel swappe motor(F.eks ESI-125hk,VTI-160hk osvosv, det meste er gjort før..)

Av ting du bør se etter, er vel rusta værrst.. disse ruster bra i hjulbuene uheldigvis.

Vil også foreslå og regge deg her: Club-Honda.org - Hjem , der er det masse folk som virkelig kan disse bilene! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider