Gå til innhold

Vurderer å kjøpe A3, 1.8 eller 1.8 Turbo?

Ranger emnet

Ryeng1

Anbefalte innlegg

Heisann!

vurderer å kjøpe meg Audi A3, men er litt usikker på motorstørrelsen. jeg vil helst ha 1.8 eller 1.8 Turbo, men skal prøve å ikke bruke mer enn 100 000,-

Bilen må ha Air condition,armlene og helst grøftelys..

Og går 1.8 mye dårligere enn 1.8 Turbo utgaven? og hvordan er de forbruksmessig?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to motorene kan ikke sammenlignes spør du meg!

Og forbruket vil være lavere med en 1,8T, da motoren ikke må jobbe så hardt, og på så høye turtall som en 1,8. (er en fordel viss 1,8T er chipa seff)

Alt etter høyrefoten, men hvis jeg kjører helt normalt med min 1,8T så ligger den på 0,7-0,8 per mil.

Tror ikke du klarer noe mindre med en non-turbo.

Viss du skulle bruke litt mer en 100k, kunne du tatt en kikk på min:

AutoDB.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to motorene kan ikke sammenlignes spør du meg!

Og forbruket vil være lavere med en 1,8T, da motoren ikke må jobbe så hardt, og på så høye turtall som en 1,8. (er en fordel viss 1,8T er chipa seff)

Alt etter høyrefoten, men hvis jeg kjører helt normalt med min 1,8T så ligger den på 0,7-0,8 per mil.

Tror ikke du klarer noe mindre med en non-turbo.

Viss du skulle bruke litt mer en 100k, kunne du tatt en kikk på min:

AutoDB.no

Såpass, så med andre ord så anbefaler du meg Turbo utgaven. Har jo mest lyst på den også, eneste er prisforskjellen. får jo en grei 1.8 til 65,000,- mens du må opp i 100 000,- for å få en fin 1.8T

Hvordan er det med bunndrag og lyd i din? kjøper jeg Turbo utgaven kommer jeg til å slenge på et K&N filter og effektanlegg.

Pen bil du har :) desverre litt dyr for meg denne gangen, men kanskje neste gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annbefaler turbo ja.

men du må jo se det ann etter din egen økonomi.

forsikringen er nok endel dyrere på 1,8T.

Turboen på min slår inn rundt 2400rpm, og lader 1 bar opp til 4-4500rpm. Duger det.

Jeg har åpent filter, og effektanlegg.

Filteret fiser litt når en går av gassen/girer, og effektanlegget er det bare godlyd i! Både på høyt og lavt turtal!

Lykke til med valg av bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annbefaler turbo ja.

men du må jo se det ann etter din egen økonomi.

forsikringen er nok endel dyrere på 1,8T.

Turboen på min slår inn rundt 2400rpm, og lader 1 bar opp til 4-4500rpm. Duger det.

Jeg har åpent filter, og effektanlegg.

Filteret fiser litt når en går av gassen/girer, og effektanlegget er det bare godlyd i! Både på høyt og lavt turtal!

Lykke til med valg av bil

Ja, jeg skal i banken om en time å høre hvor mye jeg får i lån. Satser jo på at jeg får igjen litt for Bmwen min å, så regner med at jeg har nok til Turbo utgaven. Er jo også mest keen på turbo denne gangen når vi snakker såpass mye penger. Men, vi får se ;)

Hva tror du om denne?

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider