Gå til innhold

Vi som kjører med L - fremtidens rånere

Ranger emnet

aerdftyhui

Anbefalte innlegg

Til dere L'r :)

Håper dere dere greier førerprøven og får førerkortet ;)

MEN oppfør dere i trafikken, og ikke minst lær dere kjøretøyet :)

Jeg er 35år, og hatt førekort i mange år, men hver gang jeg setter meg i en bil jeg ikke kjenner, så er jeg tilnærmet i samme situasjon som dere, etterhvert så kjenner dere bilen raskere (erfaring) ;)

Og gjør som meg, har dere en tøff baksetesjåfør? klapp inn bremsen, og be vedkommende gå hjem ( har gjordt det ett utalls ganger og det funke) :P

Skal dere kjøre fort, gjør det med bare deg selv i bilen, og test dine egne grenser (ikke bilens, det kan du gjøre på bane).

Ikke bruk penger på styling, bruk det heller på dekk, som holder dg på veien, spesielt om vinteren, men sommer er også viktig ;)

Sommerdekk er veldig varierende, men jeg velger billige sommerdekk, for disse er forbruk *les* myk gummi, og slites kjappt.

Vinterdekk, så er det jo endel tester hvert år ute å går, men på min Golf 3 så fungerte Nokian HP RSI 185/55/14 og 195/55/15 veldig bra, dette er ett dekk som er å kjøpe for under 1000-.stk nå ;)

Men nå sklir jeg ut ifra debatten :P

GL

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 386
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min anbefaling er å grisekjøre det dere orker..:) det er morro med fersk lapp, spesielt jeg som fikk den 28 des. det året jeg tok den..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min anbefaling er å grisekjøre det dere orker..:) det er morro med fersk lapp, spesielt jeg som fikk den 28 des. det året jeg tok den..

Vet ikke hvor gammel du er, men å oppfordre noen med fersk lapp å grisekjøre??

Har personlig tatt hand om skadde ved bilulykke, dengang, en ungdom med fersk lapp.

Ja det er morro med fersk lapp, men ikke la den morro'a gå over til ei sørgehelg blandt venner.

Jeg har grisekjørt mye selv, så er på ingen måte uskyldig, men er forskjell på fersk lapp og ny lapp.......

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor gammel du er, men å oppfordre noen med fersk lapp å grisekjøre??

Har personlig tatt hand om skadde ved bilulykke, dengang, en ungdom med fersk lapp.

Ja det er morro med fersk lapp, men ikke la den morro'a gå over til ei sørgehelg blandt venner.

Jeg har grisekjørt mye selv, så er på ingen måte uskyldig, men er forskjell på fersk lapp og ny lapp.......

grisekjøring kan gjøres på steder som folk ikke er, langt inni skauen og på oversiktlige strekninger, man opparbeider seg mer kjøretrening på vinteren f.eks og kan håndtere bilen bedre..

jeg regner med at du skjønte den;) hehe..man skal selvsagt ikke kjøre ut over sine egne grenser, men å få sladd i 80-100kmt osv skal ikke gjøre at man låser framhjula og får totalt panikk, da er det fordel med litt kjøretrening.. på kvelden, i skogen.. der er det fint å trene på slikt eller på bane de gangene man har mulighet til det..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere L'r :)

Håper dere dere greier førerprøven og får førerkortet ;)

MEN oppfør dere i trafikken, og ikke minst lær dere kjøretøyet :)

Jeg er 35år, og hatt førekort i mange år, men hver gang jeg setter meg i en bil jeg ikke kjenner, så er jeg tilnærmet i samme situasjon som dere, etterhvert så kjenner dere bilen raskere (erfaring) ;)

Og gjør som meg, har dere en tøff baksetesjåfør? klapp inn bremsen, og be vedkommende gå hjem ( har gjordt det ett utalls ganger og det funke) :P

Skal dere kjøre fort, gjør det med bare deg selv i bilen, og test dine egne grenser (ikke bilens, det kan du gjøre på bane).

Ikke bruk penger på styling, bruk det heller på dekk, som holder dg på veien, spesielt om vinteren, men sommer er også viktig ;)

Sommerdekk er veldig varierende, men jeg velger billige sommerdekk, for disse er forbruk *les* myk gummi, og slites kjappt.

Vinterdekk, så er det jo endel tester hvert år ute å går, men på min Golf 3 så fungerte Nokian HP RSI 185/55/14 og 195/55/15 veldig bra, dette er ett dekk som er å kjøpe for under 1000-.stk nå ;)

Men nå sklir jeg ut ifra debatten :P

GL

Hmm, lære seg kjøretøyet ja... Den bilen jeg har, har jeg kjørt såpass mye fra før så jeg vet akkurat hvordan den her.. Har seff hatt bilen en stund da, og kan kjøre, ikke superbra, men har redda meg selv fra ulykker mot andre flere titalls ganger... Kanskje flaks eller dyktighet, who knows.. Klarer hvertfall å reagere raskt, ikke få panikk når bilen snurrer midt på hovedveien (Ja jeg har opplevd det, olje for faen) snurra på små trange grusveier og... Opplevd mye rart, men alltid klart meg :p Men har dekk som faktisk er ganske så greie.. Dem holder hvertfall ut det året her med grei kjøring.. Har trent på mye rart, bare for å være litt klar for veien osv... Har i tillegg kjørt hver dag i 2 år, på all salgs underlag osv.. Så jeg er vel litt mer klar for lappen enn mange andre (Ikke frekt ment til dere andre her) :p Uff mye rart som jeg skrev... Men joda, det jeg mener er takk xD

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt tre kjøretimar' date=' tatt teorien og glattkjøring til mandag.

Kanskje oppkjøring 23.juli men da på ein anna plass...[/quote']

23 juli er ein super dato skal eg seie deg:D

skal kjøre opp då eg og

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noken som har gode internett sider med teoriprøver?

ja! eg tok den som du betala for, pluss teorikurse med frøholmen, du lærer faktisk mykje med han;)

Lykke til a:D

takker:D

Da var ''L'' kasta i søpla og lappen i lomma :D

gratulerer!:pimp

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider