Gå til innhold

noen som veit maks ladde trykk?

Ranger emnet


golfen86

Anbefalte innlegg

ja g-laderen e jo ikkje akurat da beste på desse motorene og ikkje boli heller, eg skal skifte til turbo om ein stund, takker for svar

:)

 

 

Kan du kjøre, og overhaler ved riktige intervaller, holder g-laderen lett over 3000000 km. Litt over 5000 for en overhaling hver 60-80 tusen km er vel heller ikke så ille.

 

Det første som ryker på G60 er rådelager, men forsterkede er tilgjengelig.

 

Når det gjelder ladetrykk, tåler G60 motoren alt hva G60 laderen makter å levere om chip og dyser er matchet for oppsettet, tilsvarende med feks en Garret T3 super 60 er vel rundt 1,5 bar. Den orginale mapsensoren er dog kun nøyaktig opp til 1 bar ladetrykk.

 

Vedlikeholder du en G60 holder den lenge, bedre det enn å bruke penger på stereo:hellothere:

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å kunne kjøre over 1bar ladde trykk gid ikkje skifte map sensoren i styreenheten og kan jo blir jo best med det:P men noen som veit om ein kan ha justerbart laddetrykk f.eks 0.6 og justere opp - 1.4bar med justerer under dasjbordet:P

Da har du for mye penger tydligvis hvis du heller kjøper datasprut enn å skifte map sensor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digifant har sine begrensninger men er utrolig billig i forhold til et sprut..

 

kostnader for ny map og chip er kanskje et par tusen mot i bestefall 15-20K for sprut og mapping.

 

men om en vil kjøre dual map, fordelerløs tenning, triggerhjul osv så kan en ikke bruke digifant

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 Turbo liker ikke alt for høyt trykk. Hvorfor? Fordi eksosmanifolden sitter rett under innsuget. Du kan kjøre rundt 1,15-1,2 bar på orginal mapsensor. Noe som holder til 230-240 hk med et godt oppsett. Med datasprut kan du kjøre 1,6 bar kanskje og da snakker vi ca 260 hk. Da er det bedre å bruke penger på porting av topp, andre stempler og større intercooler.

 

Antagelig er det bedre å bruke pengene på en 16v i stedet også ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digifant har sine begrensninger men er utrolig billig i forhold til et sprut..

 

kostnader for ny map og chip er kanskje et par tusen mot i bestefall 15-20K for sprut og mapping.

 

men om en vil kjøre dual map, fordelerløs tenning, triggerhjul osv så kan en ikke bruke digifant

Får ikke datasprut ferdig mappet til 20k... 30-35 så
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår