Gå til innhold

318i - '92 - hopper ut av 1. gir

Ranger emnet

Higgen

Anbefalte innlegg

Hola..

Dæven for et bra forum dette er for utveksling av tips og triks ang. biler! Konge!

Men altså, jeg har et fryktelig irriterende problem med BMW'en.

Den hopper konsekvent ut av 1. gir ved oppstart fra stillestående.

Det smeller (les: hopper ut) ved første forsøk og funker fint ved andre forsøk. Skjer aldri 2 ganger på rad.

Har også merket meg at dette ikke skjer hvis jeg girer ned i 1. mens bilen ruller/er i bevegelse. Altså kun ved oppstart fra stillestående..

Jeg har tenkt at Girkassen er gåen, men etter en del søking på nettet (og spesielt her inne) har jeg begynt å lure på om det kanskje kan være noe som er verdt å prøve før jeg går til innkjøp av ny kasse.

Tror det er originalkassen som sitter i bilen fortsatt, men byttet clutch for 3-4 år siden. Har ikke justert noe siden den gang.

Noen som har noen ide om hva som kan være galt? -og forhåpentligvis hvordan jeg kan ordne dette?

Bilen er gått 230.000km og er i ellers strålende form!

Bil(er) jeg har:

Audi A4 avant 1,9TDI '03 - BMW 318i '92

Fortid:

Volvo S40 '01 - Audi A3 '97 - Fiat Bravo '97 - VW Polo '89 - Honda Camino m/pedaler '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt foringer på girsjalteren din kanskje? Er den vond å gire med?

Nja, ikke så ille. Stort sett grei å få i gir ellers, men det virker tydelig for meg som at jeg ikke får den skikkelig i gir ved første forsøk.

Aldri ulyder i kassen heller!

Sjalteren er veldig "ledig" om du forstår hva jeg mener. Jeg kan "vispe" mye. Ikke presis og fast som på en ny bil.

Skal prøve å bytte foringer på sjalteren, tar imot tips om hvordan det gjøres med stor takk! :-)

Bil(er) jeg har:

Audi A4 avant 1,9TDI '03 - BMW 318i '92

Fortid:

Volvo S40 '01 - Audi A3 '97 - Fiat Bravo '97 - VW Polo '89 - Honda Camino m/pedaler '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider