Andraan Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Jeg har tenkt på å bygge om anlegget mitt en stund nå, men er ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe inn. Har sett på 12" basser med 1000W max, og forsterker på 2x220W eller 1x2000W. Hva vil gi best basseffekt? En bass med den beste forsterkeren, eller to basser med den dårligere forsterkeren? Jeg er ute etter mest mulig bass på musikken, så jeg burde vel gå for bassrefleks-kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Mye lettere å svare på hvis du sier hvor mye du vil bruke på dette, og hva du har fra før... En ok forsterker til sub behøver ikke å koste så mye, en soundmagus x-1502 feks, får du fra ca 1000kr og oppover ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andraan Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 ok, for jeg har ikke tenkt å bruke så altfor mye penger, så kjøper av merket a/d/s fra torshov. Tenkte på a/d/s R12S bassen, og enten P700.1 eller P700.5 forsterker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantera Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 JBL p1222:kr 2000,- og SoundMagus x1502:kr1000,- Dette spiller meget høyt og kraftfullt i trykkammer og i portet kasse. Testet begge kassene selv. Endte opp med trykkammer, da dette ga meget fin, og dyp bass, og nok er det beste, sånn rent SQ-messig. Siter Panthera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andraan Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 ok, skal ta en titt på det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Watt er ikke alt. Du kan kjøre to 10" brokobla på en firekanals forsterker og få god lyd av det, eventuelt kjøre de på en monoblokk hver. To 12" blir litt overkill, spør du meg. Én 12" i porta kasse på monoblokk kan også bli bra. SUBWOOFERE - Subwoofer i kabinett - Rockford Fosgate Stage 2 - Singel 12" bass - Bilradiospesialisten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andraan Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Vært innom butikken i dag ^^ Det ble Pioneer 12" 1200Watt sub med 800W max Pioneer Monoblokk. Må nok begynne på kassa i morgen :) Men TrulsR, du sier portet kasse. Det er det samme som den lukkede kassen, men med ett "hull" på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Portet kasse, kasse med "hull" (refleksrør) i, ja. Får mer "lyd" ut av effekten da du får mer luftgjennomstrømming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Vært innom butikken i dag ^^Det ble Pioneer 12" 1200Watt sub med 800W max Pioneer Monoblokk. Må nok begynne på kassa i morgen :) Men TrulsR, du sier portet kasse. Det er det samme som den lukkede kassen, men med ett "hull" på? Ja, hørte ikke noe spørsmål om hvordan dette er men... Alternativet til phantera ville vært mye bedre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Låner tråden litt da jeg har et veldig likt spm. Subbene er to 15" som tåler 1000W rms, eller en 15" som tåler 3000W rms. Forsterkeren vil gi 2600W rms. Får jeg noe mer bass med to 15" istedenfor en 15"? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Låner tråden litt da jeg har et veldig likt spm. Subbene er to 15" som tåler 1000W rms, eller en 15" som tåler 3000W rms. Forsterkeren vil gi 2600W rms. Får jeg noe mer bass med to 15" istedenfor en 15"? to stk flytter mer luft enn en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 ja, men de flytter den saktere, mindre kraftig. Jeg så for meg problemet mitt, som en stor tykk slange og 2 små tynne slanger, det renner like mye vann ut av den store tykke som det gjør ut av de to små tynne. Vannet blir da watten, og spiller det da noen rolle om det er 1 eller 2 basser tenkte jeg? Men har du prøvd 2 elementer VS 1 element med samme forsterker? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 ja, men de flytter den saktere, mindre kraftig. Jeg så for meg problemet mitt, som en stor tykk slange og 2 små tynne slanger, det renner like mye vann ut av den store tykke som det gjør ut av de to små tynne. Vannet blir da watten, og spiller det da noen rolle om det er 1 eller 2 basser tenkte jeg? Men har du prøvd 2 elementer VS 1 element med samme forsterker? Hadde to aaudiostudio subber på en soundmagus x-1500. byttet de ut med en vamp dc 12. Vampen var en mye råere subb enn de andre. Den spilte en del høyere, men ble litt mindre bass en med de to fra autostudio... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 ok, ble det så mye mindre bass at du hadde heller gått for dem 2, eller var det så liten forskjell at det var like greit med en sub? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 ok, ble det så mye mindre bass at du hadde heller gått for dem 2, eller var det så liten forskjell at det var like greit med en sub? Det ble ikke så veldig mye mindre bass, så er usikker egentlig. Vampen spillte langt høyere, men var som sagt litt mer fyldig bass med de to litt svakere subber... Kan vel si det slik at de to 12" jeg hadde var bedre på lavt volum enn en enslig vamp dc-12. Men jeg spiller alltid høyt så det var ikke noe problem..hehe Men hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt best en mulig sub og forsterker til den prisen du vil gi, så kan du eventuellt kjøpe en til sub senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg