Dammed Skrevet Februar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 mm, for meg så var valget egentlig, mellom 2 x 15" og 1 x 18" evt 1 x 15". Tror jeg går for et element, så beholder jeg litt av bagasjeplassen. :) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Februar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 mm, for meg så var valget egentlig, mellom 2 x 15" og 1 x 18" evt 1 x 15". Tror jeg går for et element, så beholder jeg litt av bagasjeplassen. :) Blir ikke mye plass med en 18 eller en 15, da de som regel trenger en STOR bassreflekskasse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Jeg har 18" som "trenger" 70L lukket, så det er vel en sannhet med modifikasjoner. :P Har testet 1 og 2 subwoofere av samme type på samme forsterker mange ganger, og det blir alltid mye bedre lyd med to. Det gjelder også når jeg har kjørt enkel sub i 2 ohm og to sub'er i 4 ohm totalt, sikkert fordi få forsterkere faktisk dobler effekten ved halvering av impedansen. Heeelt til slutt kan jeg nevne at jeg har hørt 15" som har spilt mye råere i lukket og portet kasse enn både 2 og 3 12". Personlig ville jeg heller valgt 18" i 70 liter lukket enn to 15" i f.eks. 100 liter lukket (plass er kjekt å ha, og man får også penger til større forsterker til 18-tommer'n). Alt i alt, kommer det hele bare an på hva slags referanser og forventninger man har. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilddog Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Vært innom butikken i dag ^^Det ble Pioneer 12" 1200Watt sub med 800W max Pioneer Monoblokk. Må nok begynne på kassa i morgen :) Men TrulsR, du sier portet kasse. Det er det samme som den lukkede kassen, men med ett "hull" på? litt i etterkant men: en portet kasse er ikek d samme som en lukekt med et hull på. skal du ha en portet kasse må du ha annet volum på kassen passende bassrefleksrør for å få best mulig lyd/trykk ut av subben. enekelt forklart portet kasse er ikke d samme som lukket med et hull i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pr0xZen Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Portet kasse høres i mine ører ut som en kasse med porten som en del av konstruksjonen, altså f.eks. en rektangulær åpning i kassen, f.eks på siden. Blander jeg med båndpass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Portet kasse høres i mine ører ut som en kasse med porten som en del av konstruksjonen, altså f.eks. en rektangulær åpning i kassen, f.eks på siden. Blander jeg med båndpass? http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=33&ids=artID :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg