Gå til innhold

Bilder/video fra Drift Day Rudskogen 08.03.11

Ranger emnet

Hurrle

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by FSR

Drit i skilter da. Dersom du skal drifte er det ikke vits å ha skilter. Vognlisens duger :)

hva menes med vognlisens?

Joda jeg har tenkt på å kjøre uten skilter. Men jeg hvet jo ikke hvor ofte det blir treninger og treff heller. Pluss at jeg heller ikke får trent på veien ellers, eller på gatebil:D. Har du noen formening enda hvor ofte det kommer til å bli?

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2002ti

hva menes med vognlisens?

Joda jeg har tenkt på å kjøre uten skilter. Men jeg hvet jo ikke hvor ofte det blir treninger og treff heller. Pluss at jeg heller ikke får trent på veien ellers, eller på gatebil:D. Har du noen formening enda hvor ofte det kommer til å bli?

Vognlisens er en lisens du kan løse hos NBF. En bil med vognlisens kan brukes i trening og løp, men ikke på gata (med mindre du har prøveskilter da). Få å få lisens må bilen være bygget etter det tekniske reglementet for den grenen/klassen du ønsker å delta i. Ønsker du kun og drifte vil kravet kun være sikkerhetsmessige ting slik som seter, bur, belter osv.

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2002ti

Så vognlisens er det samme som sorte skilter?

Hvet ikke om du så det, men hvet du hvor ofte det vil blir arrangert trennger osv?

Ìkke for å mase, bare er litt ivrig på å få bestemt meg for et bygge så jeg kan komme igang...

Nei, sorte skilter er noe annet. Vognlisens er noe du må ha for å få delta i løp med bilen din. Hvorvidt du velger å få skilter på bilen er opp til deg. I rally må man ha skilter ettersom transporten foregår på offentlig vei, men i racing/drifting trenger man ikke skilter i det hele tatt da bilen kun skal brukes på bane...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars

Kjempebrae filmer Lethal og Pudding:D :D :D

got skills..

Tusen takk!! Det er morro å få litt tilbakemedlinger!

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutt å gi meg credits, jeg er bare en ustødig kameramann som prøver meg :) har en lang og utrolig kjedelig film av all øvingen før drifte konkurrangsen klar.. lurer litt på om jeg skal legge den ut, den er bare mest for spesielt intresserte egentlig... også er det litt mye sladding og lite drift ser det ut som og det gir jo et litt feil bilde.. Ikke gunstig det heller.. får se

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BreiSladderen

kan noen definere forskjellen på sladding og drifting..?

Dette kommer veldig ann på hva du legger i begrepet sladding.

Sladding som vi oftest tenker på i Norge er egentlig "power sliding", eller "power over", en av MANGE drifte teknikker..

Dette går ut på å gi jernet rett etter apex, så du får ut ræva i slutten av svingen... En ganske simpel måte..

Mens DRIFTING går mer ut på å "drive" gjennom hele svingen.

Drifting bruker mange teknikker, og en av de viktigste er venstre bremsing og vektbalanse/flytting.

De bruker f.eks, brems for å få bilen til å skli sidelengs inn i svingen og "power over" ut av svingen...

Drifting er mer å kontrollere bilen sidelengs gjennom en serie av svinger og over lengre tid

Sladding er bare gassing for å få ut ræva i utgangen av svingen

Håper jeg greide å gjøre det forståelig, ble litt mye dette

;)

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Nei, sorte skilter er noe annet. Vognlisens er noe du må ha for å få delta i løp med bilen din. Hvorvidt du velger å få skilter på bilen er opp til deg. I rally må man ha skilter ettersom transporten foregår på offentlig vei, men i racing/drifting trenger man ikke skilter i det hele tatt da bilen kun skal brukes på bane...

Sorry, leste feil. syntes det sto at vognlisensen kunne brukes til og fra trening.

pudding:

Syns du burde legge ut filmen. alt er morro å se:D

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til forumet rallyroger

:D jada jeg har mye film av grombilen din regn med noe mer lagt ut her i løpet av helga

Er ikke lett å være bakdekk på en AE86 når du skal først driftes ut også burnes til din død :D

ae86b1.jpg

ae86b2.jpg

ae86b3.jpg

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rallyroger

Hvor i alle dager ble det av den kjekke unge mannen med treffets peneste bil? (hvit ae86) om noen har filmet på slutten av dagen og har med burning til dekket eksploderer ser jeg gjerne på det.. og ellers alt annet.

Hei, litt nysgjerrig på hk oh vekt på bilen din, det ser ut som at det er diffsperre på den og.?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider