henrix Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Hei! jeg har en passat 1.8T 99mod. satt inn turbotrykksmåler på fredag, da ladet den 0.2!!! så skrudde jeg opp trykket, (slangeklemme på WG slangen) da ladet den 0.7 bar. gikk fint i 1. gir, da ladet den 0.4 men i 2. og oppover fusket den med engang den nådde ca 0.5 bar! så jeg tok den av igjen.. men ikke nok med det.. jeg prøvde å stramme inn slangeklemmen igjen igår. da ville den fortsatt ikke lade, så tok vi en wisegrip tang å strupet WG slangen helt.. gjett hva som skjedde? den ville fortsatt ikke lade. hva kan være galt? jeg har RAMAIR filter og RFL dump (som forøverig ikke åpner seg pga for lite trykk..:uhhmmwhat?: ) kjipe greier. håper despereat at noen har noen tips eller ligende opplevelser:) mvh Kristian Siter VW passat 1.8T 99 mod. stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Hei!jeg har en passat 1.8T 99mod. satt inn turbotrykksmåler på fredag, da ladet den 0.2!!! så skrudde jeg opp trykket, (slangeklemme på WG slangen) da ladet den 0.7 bar. gikk fint i 1. gir, da ladet den 0.4 men i 2. og oppover fusket den med engang den nådde ca 0.5 bar! så jeg tok den av igjen.. men ikke nok med det.. jeg prøvde å stramme inn slangeklemmen igjen igår. da ville den fortsatt ikke lade, så tok vi en wisegrip tang å strupet WG slangen helt.. gjett hva som skjedde? den ville fortsatt ikke lade. hva kan være galt? jeg har RAMAIR filter og RFL dump (som forøverig ikke åpner seg pga for lite trykk..:uhhmmwhat?: ) kjipe greier. håper despereat at noen har noen tips eller ligende opplevelser:) mvh Kristian Første spørsmål: Er bilen chippet eller original? 0,5- 0,6 bar er normalt for en bil som ikke er chippet. Det å strupe slangen til wastegaten vil jeg ikke anbefale, sett heller på en boostcontroller eller lignende. Kan være at du har sprekker i slanger så den lekker trykk. Og sist men ikke minst, RFL gir kul lyd, men den holder ikke trykk. Jeg hadde også en RFL, men bytta til en resirk dump. Nå har jeg mye mer trykk i bunndraget. Kan også være N75 ventilen din som ikke er god. Da går det an å teste med en billig mekanisk boostcontroller. Begynn å feilsøke på slangene og deretter alt annet som kan være årsak til at du ikke får turbotrykk. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrix Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 jepp:) bilen er helt orginal:) aldri tuklet med:)får begynne å feilsøke imorra:) dumpen lekker ikke.. fordi det er ikke nok trykk til å åpne den.. så den er konstant lukket:P Siter VW passat 1.8T 99 mod. stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrix Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 jeg fant ut hva som var galt:) orginal resirk var koblet ut.. men den lader så lenge ikke RFL'n er montert på vakum.. den fusker fortsatt ved 0.6 :( Siter VW passat 1.8T 99 mod. stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.