Gå til innhold

hvordan koble B230ET i 240?

Ranger emnet


_:OVeRHeAD:_

Anbefalte innlegg

  • 5 months later...

har ikke haynes til 740 å får ikke skaffa i nærmeste framtid heller, og bilen må være ferdig til mandag for da skal jeg på jobb igjen... har noen koblingsskjema til bensinpumpe? får ikke den i gang.. vet ikke hvordan releet skal kobles

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Du kan ikke bruke LH 2.4 nett på 230ET nei... Du må nok flytte over hele nettet fra 740en. Har gjort dette selv i 2 240er. Går greit hvis du vet hvilken ende du skal holde loddebolten i.

 

Skjema til Motronic finner du f.eks. i Haynes boka til 740.

 

er det noen som veit om dette er sant?

blir veldig forvirret når noen sier at man kan og noen ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som veit om dette er sant?

blir veldig forvirret når noen sier at man kan og noen ikke

 

selvfølgelig kan du bruke lh2.4 nettet!

er det lh2.4 nett i 240 fra før?

 

du må som nevnt bytte over tempgiver til sprut, samt svinghjulssensor og 60-2 svinghjul må du ha da :-)

 

Ellers er jo b230ft, fk, f, a, et, etc. veldig like motorer fysisk sett. mao. en motor med svake råder avhenger av årstall... feks.. b230ft 1988 = svake råder!

b230et 1988 = svake råder!

 

b230et 1989 = sterke råder!

 

Det var i 1989 de sterke rådene kom :-)

Du kan også seff ta feks b230et toppen (531) over på en b230f eller b230ft bunndel. ps. med b230f bunndel har du seff litt høy komp., men stempler kan jo byttes.. evnt bare sleng på en ft bunn, så slipper du jo det da. (såfremt den er i god stand fra før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig kan du bruke lh2.4 nettet!

er det lh2.4 nett i 240 fra før?

 

du må som nevnt bytte over tempgiver til sprut, samt svinghjulssensor og 60-2 svinghjul må du ha da :-)

 

Ellers er jo b230ft, fk, f, a, et, etc. veldig like motorer fysisk sett. mao. en motor med svake råder avhenger av årstall... feks.. b230ft 1988 = svake råder!

b230et 1988 = svake råder!

 

b230et 1989 = sterke råder!

 

Det var i 1989 de sterke rådene kom :-)

Du kan også seff ta feks b230et toppen (531) over på en b230f eller b230ft bunndel. ps. med b230f bunndel har du seff litt høy komp., men stempler kan jo byttes.. evnt bare sleng på en ft bunn, så slipper du jo det da. (såfremt den er i god stand fra før).

 

 

Ja riktig!

 

Jeg har da 531 topp nyoverhalt.

b230et blokk som er demontert, hadde tenkt å sette inn Fk/ft/f råder og stempler,veiv fra Et'n. da holder den vel 250 +/-

det har sittet montronic i 240n, men det har vært så jall at jeg plukket ut hele dritten..

 

så derfor LH.2,4 kommer inn i bilde, Har hørt at det er litt mer stabilt og lettere..

DERFOR hadde jeg tenkt å sette inn det.

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig!

 

Jeg har da 531 topp nyoverhalt.

b230et blokk som er demontert, hadde tenkt å sette inn Fk/ft/f råder og stempler,veiv fra Et'n. da holder den vel 250 +/-

det har sittet montronic i 240n, men det har vært så jall at jeg plukket ut hele dritten..

 

så derfor LH.2,4 kommer inn i bilde, Har hørt at det er litt mer stabilt og lettere..

DERFOR hadde jeg tenkt å sette inn det.

 

 

Takk for svar!

 

Da kan du jo faktisk vurdere megasquirt også, om du uansett skal lage noe fresht....

 

Megasquirt eter lh2.4 til frokost.

Men du trenge rjo litt flere givere da, IAT, WBO2, WBO2 kontroller+++, men langsiktig tjener du dette inn på ytelse og bensinforbruk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo faktisk vurdere megasquirt også, om du uansett skal lage noe fresht....

 

Megasquirt eter lh2.4 til frokost.

Men du trenge rjo litt flere givere da, IAT, WBO2, WBO2 kontroller+++, men langsiktig tjener du dette inn på ytelse og bensinforbruk :P

 

 

men jeg tror jeg setter in lh,2,4 først, også vurdere MS senere.

må sette meg litt mer inn i ms :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår