Gå til innhold

kunne du tenke deg å konvertere til islam?

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

Du e et produkt av staten!

Nei, jeg er nok dessverre bare et produkt av kritisk refleksjon, selvstendig tenking og sunn fornuft.

Har aldri sagt at ISLAM er ei folkegruppe.

Og kanskje ikke alle land som har blitt styrt av muslimer er gått neden om og under. men stort sett er dette raserte land med der det generelle folket(ikke ekstremister)har dårlige holdninger og en elendig folkekjæl. Så de trenger ikke å komme hit med driten sin.

Foresten er ikke du Norsk? er du ikke glad i dette landet der folk generelt har en viss mengde medmenneskelige følelser. Eller er du en landsviker som ønsker Norge vondt og at vi skal ta i mot all dritten som kommer over grensa? Det kan ha uante konsekvenser for framtida til landet her. Du dryr deg vel ikke.

Du skrev "STYRT AV MUSLIMER ELLER ANDRE DÅRLIGE FOLKESLAG". Joda, muslimer er jo kanskje en folkegruppe, men det blir et definisjonsspørsmål. Mange deler jo tross alt ikke samme kultur, og kulturelle likheter er vel også viktig innenfor en folkegruppe.

Hvorfor har de dårlige holdninger da? Har ikke det mer med statsledere, maktmisbruk, krig, fattigdom, religiøs og etnisk undertrykkelse enn deres religion i seg selv? Enten man er kristen eller muslim, blir man undertrykt, utvikler man lett dårlige holdninger og vaner.

Jeg regner med at spørsmålet om jeg er norsk var et retorisk spørsmål, det var iallfall absolutt god retorikk. Men jo, du kan vel gjette om jeg er norsk ut fra navnet mitt, Eirik. Ja, jeg er helt norsk. Jeg er (relativt) stolt av landet mitt (hadde det bare ikke bodd så mange ignoranter her) og ønsker ikke Norge noe vondt, tvert om. Heller sier jeg ikke at vi skal la alle innvandere, uansett religion, komme inn hit. Ja, det er mange for eksempel mange muslimske pakistanere som bedriver kriminalitet her i landet. Men jeg er også skeptisk til innvandrere fra øst-Europa, selv om de er kristne. Fornøyd?

Selv ville jeg ikke konvertert til islam, mest fordi jeg er fornøyd med min religion. Islam er sikkert en grei religion det, sålenge man ikke prakiserer sharia eller leser Koranen for bokstavelig. Det samme gjelder forresten Bibelen. Ikke alt som står der er like fornuftig. Og som jeg skrev i forrige innlegg, jeg ville ikke bodd i en liten sørstatsby i USA hvor det er totalt uakseptabelt med sex før ekteskap, for eksempel.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som flere andre har prøvd å si i denne tråden:

Afghanistan (og flere andre sammenlignbare land som ofte er framme i media nettopp på grunn av det) har en NOE spesiell tolkning av religionen Islam, og er derfor ikke helt representative i denne sammenhengen.

Selvfølgelig er det representativt, å si noe annet er jo helt på trynet.. jeg har aldri lest koranen eller hvordan islam fungerer, å noen her sier det er den mest fredlige religionen, det er jo helt på trynet, eller kanskje islam er det, men da har jo omtrent alle muslimer misforstått islam da?? for omtrent alt i nyhestbilde de siste årene er terrorist handlinger osv osv fra muslimer og muslimske land, det er dette vi blir matet med, å da er det jo selvfølgelig representativt..

Mvh UFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det representativt, å si noe annet er jo helt på trynet.. jeg har aldri lest koranen eller hvordan islam fungerer, å noen her sier det er den mest fredlige religionen, det er jo helt på trynet, eller kanskje islam er det, men da har jo omtrent alle muslimer misforstått islam da?? for omtrent alt i nyhestbilde de siste årene er terrorist handlinger osv osv fra muslimer og muslimske land, det er dette vi blir matet med, å da er det jo selvfølgelig representativt..

Tror du er inne på noe veldig vesentlig der... Hvorfor hører vi så mye om de plassene der ting ikke fungerer? Hører vi noen gang om det som faktisk fungerer? Stikkord er nyheter og salg av nyheter.

-----------------------------------------------------------------

Eksempel på hvor mye vi bryr oss om store hendelser (i prioritert rekkefølge) etter hvor stort inntrykk de gjør på oss som person:

1. Gullfisken din dør

2. En i familien din havner på sykehus, ingenting alvorlig

3. Naboen din krasjer med en annen bil, ingen skadd

4. Dødsulykke mellom trailer og personbil i nærheten av der du bor

5. 2 døde og 14 hardt skadde i en bussvelt en plass i Norge

6. 20 døde tyskere i kjedekollisjon på Autobahn

7. 130 gisler innesperret på en skole i Tsjetsjenia, alle dør

8. 200 000 døde etter sultkatastrofe i Zambia

Tallene og "hendelsene" har jeg funnet på nå, men det er forsket på dette, med omtrent samme tall som over, og det viser seg at hendelse #1 og #8 gjør omtrent akkurat like stort inntrykk (eller #1 er størst).

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at så mye ikke fungerer med det må da vel få pæra i knollen din også til å lyse...men nei.. hva skal til da? jo - de får tar over livet ditt og avliver deg for at du ikke vil ligge med søstra di? våkner du da? nesten så jeg tviler...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barne-TV oppfordrer barn til å drepe dansker - VG Nett

trenger jeg si no mer??????????????

dere som fortsatt støtter dette kan dra til "¤%"#%¤"#%¤! det FINNNES ingen unnskyldning!!!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det der tok kaka gitt... det er helt mørt for de fleste muslimer, men tenk på alle muslim barna som nå blir foret med dette fra de er små, hvordan er de om 10-15 år? jo de er i hellig krig med alt vestlig, det tørr jeg nesten vedde på, det hadde jeg vært vis jeg var blitt hjernevasket på den måten fra jeg var liten.. pluss de lærer nok fra alt de ser de også, ikkebare barne tv...

Mvh UFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen i hele verden med et friskt sinn i sine villeste fantasier kan komme innpå en så syk tanke som det å konvertere til islam er, er for meg totalt uforståelig og vanvittig, men ikke minst skremmende. Uansett om man i dag er ateist, jøde, kristen, buddhist, hinduist, scientologgærning eller you name it, er islam den desidert mest sinnssyke gjengen av gærne apekatter man finner på denne siden av Andromeda-galaksen. Man kan si hva faen man vil om at ikke alle er like gærne, og det er selvsagt også riktig, men prinsippene denne religionen bygger på er så fjerne fra menneskets natur og sunn fornuft at jeg ikke klarer å sette ord på hvor tilbakestående, degenererte, mindreverdige og ikke minst DUMME tilbedere av denne "religionen" nødvendigvis må være. For all del, enhver form for religion er en blinkende varsellampe om rablende sinnssykdom, og jeg sier ikke at det å tro på at folk går på vannet eller det å tilbe en elefant eller en ku vitner om særlig høyt utviklede evner eller realistisk virkelighetsoppfatning, men uansett hvor kokelimonke dette måtte være, er det faen ikke i nærheten av å kunne vurderes som like sykt som det jævla fundamentalistiske islamopplegget. It ain't in the same ballpark...it ain't even in the same fucking league!

Just my two cents worth... Oi, mange ord i ett avsnitt ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen i hele verden med et friskt sinn i sine villeste fantasier kan komme innpå en så syk tanke som det å konvertere til islam er, er for meg totalt uforståelig og vanvittig, men ikke minst skremmende. Uansett om man i dag er ateist, jøde, kristen, buddhist, hinduist, scientologgærning eller you name it, er islam den desidert mest sinnssyke gjengen av gærne apekatter man finner på denne siden av Andromeda-galaksen. Man kan si hva faen man vil om at ikke alle er like gærne, og det er selvsagt også riktig, men prinsippene denne religionen bygger på er så fjerne fra menneskets natur og sunn fornuft at jeg ikke klarer å sette ord på hvor tilbakestående, degenererte, mindreverdige og ikke minst DUMME tilbedere av denne "religionen" nødvendigvis må være. For all del, enhver form for religion er en blinkende varsellampe om rablende sinnssykdom, og jeg sier ikke at det å tro på at folk går på vannet eller det å tilbe en elefant eller en ku vitner om særlig høyt utviklede evner eller realistisk virkelighetsoppfatning, men uansett hvor kokelimonke dette måtte være, er det faen ikke i nærheten av å kunne vurderes som like sykt som det jævla fundamentalistiske islamopplegget. It ain't in the same ballpark...it ain't even in the same fucking league!

Just my two cents worth... Oi, mange ord i ett avsnitt ;)

hehehe, det var da voldsomt juristen, men tar poenget ditt!

det scientolog-greine leste jeg om igår, det var ikke helt stabilt det heller!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, det var da voldsomt juristen, men tar poenget ditt!

det scientolog-greine leste jeg om igår, det var ikke helt stabilt det heller!

Som man roper i skogen, får man svar. Du må regne med kraftige reaksjoner når du stiller så "radikale" spørsmål ;) Det blir omtrent det samme som å spørre "Hva hadde du gjort hvis noen voldtok barna dine?" - det skaper nødvendigvis (og heldigvis) reaksjoner hos de aller fleste...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er islam den desidert mest sinnssyke gjengen av gærne apekatter man finner på denne siden av Andromeda-galaksen. Man kan si hva faen man vil om at ikke alle er like gærne, og det er selvsagt også riktig, men prinsippene denne religionen bygger på er så fjerne fra menneskets natur og sunn fornuft at jeg ikke klarer å sette ord på hvor tilbakestående, degenererte, mindreverdige og ikke minst DUMME tilbedere av denne "religionen" nødvendigvis må være.

To ting:

1. 1.5 milliarder mennesker tror på Islam. Det har ikke slått deg at de kan ha rett og du tar feil?
  2. Hvilke prinsipper er det Islam bygger på som er så innmari degenererte, tilbakestående og ikke minst DUMME?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det å sprenge seg selv og masse andre uskyldige mennesker (barn, kvinner og menn) er rett? og vi som ikke gjør dette tar feil? det å drepe mennesker pga tegninger er rett? det å raserer sitt eget land pga tegninger i andre land er rett? å lære opp barn fra de er små til å drepe folk fra vestlige land og hate alt som har med vestlige land å gjøre er rett? steine kvinner til døde pga små bagateller er rett? vi som har så og si like stilling tar feil?? er du dum i hode?? eller tar jeg feil??

Mvh UFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider