Gå til innhold

kunne du tenke deg å konvertere til islam?

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

Hæhæ! Endelig var det en som våkna! Hadde nesten forventa å få flere "tilhengere" til mitt innlegg før noen stilte kritiske spørsmål, men det tok altså ikke så lang tid som jeg hadde trodd...kanskje det er håp for enkelte likevel ;)

Oj.

Jeg begynte å lure nå, jeg har sett deg for meg som en relativt reflektert mann. Så det rimte ikke med et så tanketomt innlegg synes jeg.

Min mening:

Terrorister = dårlig

Fundamentalister i alle religioner og politiske retninger = dårlig

Toleranse og respekt for at alle ikke mener eller tror det samme = bra

Tipper de som uttaler seg hardest om Islam ikke har satt seg mere inn i det enn det de spinner opp i sitt eget hode eller tolker ut fra nyhetene.

Jeg er ikke noen Islamtilhenger i stor grad, men reiser mye rundt i verden i jobben og kjenner etterhvert mange muslimer.

De er like forskjellige mennesker som for eks kristne er.

Å trekke alle over en kam vitner bare om total mangel på evne til å sette seg inn i ting.

Tror nok alle er enig i at de ikke liker muslimske terrorister, men jeg tipper 99% av muslimene selv misliker dem minst like sterkt. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oj.

Jeg begynte å lure nå, jeg har sett deg for meg som en relativt reflektert mann. Så det rimte ikke med et så tanketomt innlegg synes jeg.

Min mening:

Terrorister = dårlig

Tipper de som uttaler seg hardest om Islam ikke har satt seg mere inn i det enn det de spinner opp i sitt eget hode eller tolker ut fra nyhetene.

Jeg er ikke noen Islamtilhenger i stor grad, men reiser mye rundt i verden i jobben og kjenner etterhvert mange muslimer.

Å trekke alle over en kam vitner bare om total mangel på evne til å sette seg inn i ting.

Tror nok alle er enig i at de ikke liker muslimske terrorister, men jeg tipper 99% av muslimene selv misliker dem minst like sterkt. :)

Du, Eiriksmil og Slitenvolvo i denne tråden = <3

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypotetisk spørsmål: Det "innføres" kristendom i for eksempel arabiske land. Vil ikke disse menneskene tolke kristendommen på en annen måte enn vi vil? Meget mulig, og da skyldes det kulturforskjeller. Ærlig talt tror jeg ikke det ville blitt så mye bedre i land med problemer uansett hvordan religion man har, så lenge man kan tolke ting på sin egen måte.

Eirik

sant nok...så hva er det man bør stoppe da for at vi ikke skal bli undertall om endel år...jo, jeg trenger vel ikke si det...

im ooout...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er sykt.. hva skjer hvis noen tegner vår gud med en bombe ved seg? jo vi ler av det, eller syns det er dumt. Hvis vi tegner muhammed får vi drapstrusler og må leve under kontroll 24/7.. som den danske journalisten, hvor er denne roligheten i islam som dere syke mennesker mener?:rockets

syns det er rart i grunn at jeg ikke har noe i mot buddhismen eller hinduismen, må jo være en grunn?!

antijihad-siden er det flere som bør se, eller lese hva som står i koranen.. hvis morra mi blir voldtatt av en muslim i et land der islam er hovedreligionen vil hun sannsynligvis få straff som gjengvoldtekt eller steining, SYKE individer!

Hvis islam tar over Norge i framtida, veit ihvertfall jeg hva eneste muligheten jeg har er...:soldiersf

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.

Min mening:

Terrorister = dårlig

håp for hjernevaska tilhengere ja:omfg sier bare en ting, dere er SYKE SYKE mennesker... blir mer og mer redd for hva jeg leser

men er jo en åpen diskusjon så må regne med begge sider av saken, men må innrømme redselen tar overhånd.

flere synspunkter noen?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fjerner sparegris av hensyn til muslimer - VG Nett

her er det igang i nederland å...

jeg VET at ikke alle muslimer er sånn, men omtrent alle i midtøsten er sånn, vet at det er helt annerledes i egypt og tunisia og andre muslimske land i afrika, men midtøsten er noe for seg selv..

å til dere som sier at kristendommen ikke var noe bedre for 1000år siden, DET VET VI, men vi har utviklet oss og skjønt at kristendommen bare er noe dritt og voldelig, så den har mistet all makt, er jo det man må prøve å få til med islam også, å kanskje jo mere man trykker bilder av muhammed med bome i turban osv er med på å gjøre det, til slutt må de jo slutte å bry seg å leve sine egene stusslige liv nede i midtøsten

Må bare si at jeg har ikke noe imot alle muslimer, men takket være tv og aviser (har også sett på al jazera, ikke bare bbc, cnn, nrk osv) så har jeg noe imot mange av de i midtøsten, og tror flere enn 1% av muslimene bor der og er gærme

Mvh UFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå står vel et hakekors for mere dårlige minner og fæle tider enn en jævla julegris da.. tenk deg om...

Ikke i alle kulturer. Bakvendt hakekors er vel opprinnelig ett symbol på lykke. Men om det var noe som kunne oppfattes som ett oppnedkors, så hadde det ikke blitt bråk om banken tok det vekk for å beholde sine kristne kunder.

Dette er jo tross alt noe banken gjør frivillig, for å beholde kunder, som kanskje ville sette pengene sine en anen plass. Ikke noe som er lovpålagt, eller tvunget fram av en rasende mob.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket om hakekors her da ikke solkors, har et bygg her i horten fullt av solkors, aldri hørt noen klage på det fordi det ligner på et hakekors.. den dagen noen har drept flere millioner muslimer i et forsøk på å utrydde alle muslimer og de som gjorde det hadde en blått flagg med bilde av en gris, da skal jeg være enig i at de kan fjernes av hensyn til muslimene.. men hallo.. det er en jævla GRIS.. nøff nøff...

Mvh UFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håp for hjernevaska tilhengere ja:omfg sier bare en ting, dere er SYKE SYKE mennesker... blir mer og mer redd for hva jeg leser

men er jo en åpen diskusjon så må regne med begge sider av saken, men må innrømme redselen tar overhånd.

flere synspunkter noen?

X2...håper bare disse folka får smake det sure eple først...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitenvolvo er fra bærum og tror vel en gris er en ting av gull og porselen...OG har en stor religiøs betydning..

PS. NEI den er ikke det! den går rundt i fjøset sitt og grynter, driter der den sover - og er den sulten nok spiser den deg nesten uten å grynte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider