Gå til innhold

kunne du tenke deg å konvertere til islam?

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel heller det at problemet er ikke islam, men folka som tror de er gode muslimer når de dreper.

Skikkene og tradisjonene de tar med seg i bagasjen opp hit, passer ikke inn i vårt demokratiske samfunn.

Når en far dreper sin datter, er det ikke pga Koranen sier det, men

fordi det er forventet av familien siden datteren har "kastet skam på familien". (F.eks gått på kino med en norsk hvit gutt uten samtykke fra foreldrene) Drapet oppfattes da som at æren er "gjenopprettet". :chairshot

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med Dr_S, men samtidig vil jeg si: at "de" som følger koranen HELT til punkt og prikke ikke er gode folk, de har sett seg blinde på dette og undertrykker hvem som helst for hva som helst. Jeg har ikke lest så mye i den men det står sikkert fornuftige ting der også.. men det "ekstreme" er sykt.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en far dreper sin datter, er det ikke pga Koranen sier det, men

fordi det er forventet av familien siden datteren har "kastet skam på familien". (F.eks gått på kino med en norsk hvit gutt uten samtykke fra foreldrene) Drapet oppfattes da som at æren er "gjenopprettet". :chairshot

Referer du til ett konkret tilfelle? Kan ikke huske noen slike tilfeller i Norge...

Uansett, å bruke dette som argument mot Islam blir litt feil. Er omtrent som å hevde at å drepe sin utro kone/kjæreste er en kristen (eller for den saks skyld ateistisk) tradisjon...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vanvittig mye rart i Bibelen også, som flere andre har nevnt tidligere. I det gamle testamentet står det blant annet at "du skal stenes til døde" hvis du sier imot din far og mor... I vårt samfunn er det naturligvis ingen som gjør noe sånt, men i de landene som oftest omtales som "muslimske" har en del personer veldig mye å tjene, personlig, på at de bruker de "gamle lovene" som sikkert også står et sted i Koranen, på samme måte som i Bibelen.

Jeg er døpt og konfirmert i kirka, men er så absolutt ikke noen troende kristen. Ser egentlig ikke noe poeng i å være innmeldt i statskirka, men har ikke "orket" å melde meg ut enda...

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hare egentlig ikke så masse å si, men koffor gidde å konvertere i det hele tatt? Er bare en religion, og de finnes det i bøtter og spann av... Hvorfor gidder egentlig folk å konvertere? Er jo helt idiotisk! Jeg har ikke noe imot det, men forstår ikke helt vitsen! De som konverterer blir aldri 100% det de konverterer til uansett... Mitt syn på saken er bare at de får bare styre på... Helt idiotisk hele greiene, men men... Sånt som skjer... Er heldigvis ikke jeg som driver på med det tullet der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hare egentlig ikke så masse å si' date=' men koffor gidde å konvertere i det hele tatt? Er bare en religion, og de finnes det i bøtter og spann av... Hvorfor gidder egentlig folk å konvertere? Er jo helt idiotisk! Jeg har ikke noe imot det, men forstår ikke helt vitsen! De som konverterer blir aldri 100% det de konverterer til uansett... Mitt syn på saken er bare at de får bare styre på... Helt idiotisk hele greiene, men men... Sånt som skjer... Er heldigvis ikke jeg som driver på med det tullet der[/quote']

Litt synsing fra min side:

• Føler at Islam gir mer mening enn kristendommen siden islam krever en del mer av sine troende (be fem ganger om dagen, overholde påbud og helligdager osv...)
  • Gjør det for å bli akseptert av familien til sin mann/hustru.
  • Synes at Islam er en religion som passer bedre med deres verdisyn.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Referer du til ett konkret tilfelle? Kan ikke huske noen slike tilfeller i Norge...

Uansett, å bruke dette som argument mot Islam blir litt feil. Er omtrent som å hevde at å drepe sin utro kone/kjæreste er en kristen (eller for den saks skyld ateistisk) tradisjon...

Har jeg brukt det som et argument MOT noe som helst? Det var et av eksemplene hvor muslimer dreper i Allahs navn. Uten at det iflg Koranen er lov å ta liv, gir de faen i det så lenge det er aksept for det i kulturen i hjemlandet.

Og hvis du mener jeg kom med banebrytende opplysninger nå, så ja, i Norge, Sverige og Danmark har vi eksempler på æresdrap.

Senest i Sverige der ei jente på 16 år døde da hun ble dyttet ut fra balkongen av slektningene sine.

Sykt?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du mener jeg kom med banebrytende opplysninger nå, så ja, i Norge, Sverige og Danmark har vi eksempler på æresdrap.

Senest i Sverige der ei jente på 16 år døde da hun ble dyttet ut fra balkongen av slektningene sine.

Nei, jeg lurte på om du refererte til ett konkret tilfelle der en invandrerjente var blitt drept av sin far for å ha dratt på kino med en norsk gutt.

Sykt?

Absolutt.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider