Gå til innhold

Prosjekt Sleepy....Rise from the dead

Ranger emnet

Passelat35i

Anbefalte innlegg

da har jeg fått plukket ned mere av motoren og funnet følgende: et stk knust tannhjul,skadet strammer og glideskinne.

Får ikke tatt av toppen før jeg får laget meg noe å ha motoren stående på.

Bilder av skadene funnet så langt.

DSC00582.jpg

DSC00583.jpg

DSC00590.jpg

DSC00596.jpg

DSC00594.jpg

DSC00595.jpg

har å funnet fram alle litratur hjelpemidlene jeg hadde og didde skla gjennomgås intenst og leses minst 8 ganger mens jeg lager meg skikkelig sjekk liste.

DSC00588.jpg

Her er det jeg vet jeg trengert av nye deler:

-ny glideskinne i bun

-ny strammer i bunn

-nye kjeder (bestilt)

-begge kamdrevene

-nytt drev på oljepumpeakslingen

har vet enda ikke hvordan oljepuma har klart seg gjennom dette og heller ikke toppen.

vet noen av noe av dette så vennligs gi meg beskjed.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 796
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde ikke noe slange der jeg gitt,laget noe costum greier som nå sitter i golfen til dama til en kompis :P
Det går greit, fikk fiksa det :p Hadde et 3" rør til eksos liggendes :p

men det blir liv i denne etterhvert igjen,det er lenge igjen av sommeren og jeg har funnet meg ikke mindre enn 7 nye motorer som er til salgs i utlandet.motor skal handles iløpet av de nærmeste ukene.

Så du driter i å fikse den motoren du har nå, å bare kjøper en ny en?

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av sylinder veggene har ganske store skader så denne blokka blir ikke 2,8 om jeg skal fikse den.borrer den heller opp. toppen lar seg fise på normalt vis,men det er litt kjedelig.kommer nok til å fikse opp denne med tiden,men som noe helt annet enn standard motor :p

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å gå framover,leverer blokka og toppen til sylinderservice i neste uke.skal bestille meg nye lager,drev og oljepumpe fra tyskland i dag.toppen blir det å vente litt siden skadene ikke er sjekket enda.overlater det til noen som kan det.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skjedd litt her de siste dagene,endelig fått den nye oljepumpa og drev til motoren.har bestilt meg forsterket vannpumpe og nytt grenrør.har fremdeles litt demontering på motoren før den leveres til overhaling på fredag.gleder meg som en liten unge til å få den tilbake å få den inn i bilen igjen :D

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider