Gå til innhold

Prosjekt Sleepy....Rise from the dead

Ranger emnet

Passelat35i

Anbefalte innlegg

Det kommer nok ikke til å gå til helvete,jeg har hatt en lang dialog med thoresen automotive som mulig skal lage innsug og litt rør arbeid for meg om datasprutet og ønsket effekt. han skal se over sprutet og slikt før jeg får starte,men film kommer vel nok etterhvert uansett hva som skjer. skal treffe han i helga å ta mål og kappe i stykker ene innsuget og se om de er brukanes som sri innsug. og kansje planlegge en eksosmanifold til singel eller twin turbo :P

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 796
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var turen til Thoresens Automotive overstått,kom fram til mye nytting som at han er villig til å lære med å tig'e mine innsug da han sa at det var mere lønsomt for meg å handle et ferdig laget enn at han skulle lage et til meg. Noe jeg mer enn gjerne takket ja til på stedet :D

men da var det bare å blåse av over 20 lapper på et skikkelig ac/dc tig :P ikke helt som planlagt men jeg vil lære meg å tig'e mine egne ting å løsninger:

utover det så har jeg vært i verkstedet i dag å gjort bittelitt.Blokka er nå ferdig lakka og brakketene er ferdig blåst og lakkert grå.(samme som på sugemotoren)

Imorgen begynner jeg på montering av av blokk,topp og brakettene.Da er det bare å bestemme seg for turbo/manifold og sri innsug,sånn at alt av rør kan lages og kjøpes.

dd5f9eff.jpg

bb67dce6.jpg

bfe81178.jpg

6ccbb12c.jpg

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Det er godt å være tilbake på forumet igjen.

Ting har begynt å skje,nytt sveise app er nå bestilt og venter på leverings dato. Samt sveise kurs hos thoresen automotive for å lære meg å tig sveise :D

Har du vært borte? :p

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder fra dagen økt.

Fått meg litt mere bilpleie.

0e167076.jpg

20236933.jpg

Det som er annkommet nå er:

3 stk vaske hansker

Clay

Quick detalier consentrat

bøtte med grit gard

foam lance

og noe sig shampo greier fra cemical guys

Skumshampoen er ikke kommet enda men kommer vel iløpet av neste uke.

Her er motorbukk opphengs prosjeket mitt.

OLD:

3c232a08.jpg

Nytt halvferdig.

92a6c855.jpg

Her mangler det nå og utvide 2 hull pga dårlig målearbeid av meg og skaffe en sterk nok/tykk akling å sveise på enden der plata er skråskjært.

Denne nye holderen gjør at motoren nå blir midtstilt i bukken og gjør alt arbeidet med motoren mye mere lettvindt.

Kommer til overalt på hele motoren når den blir montert opp i bukken igjen.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja da var det på tide med litt mas igjen da.. Fått gjort noe? :p Må bare få sagt det at VR6lyden er orgasmisk! Var på bilcross den 28.05 å da var det en junior med Golf 3 VR6. Makan til lyd har jeg aldri hørt!

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd fint lite egentlig,har holdt på litt med bruks bilen.SEr ikke ut som jeg blir kvitt den med det første så da blir det litt pleie av den. Har lenge irritert meg over over ulyder i driv verket så dette skal nå til pers. Skal hente meg ny diff i morgen og nytt mellomakslings oppheng på mandag.håper dette hjelper,samt at alt av foringer i bakstillingen blir trolig byttet.Må jo ha bruksbilen på stell.

Går med en liten oppgraderings plan til den å,men den kommer jeg tilbake til i tråden til den når den tid kommer.

Utover det så har jeg faktisk ikke gjort noe med vr6'n bortsett fra å ta den ut av verkstedet på en liten test tur :D måtte ta meg 2 røyk og kaffe når turen var over,hadde glemt hvor farlig herlig den var å kjøre :P gleder meg til den blir enda råere

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider