Passelat35i Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Det kommer nok ikke til å gå til helvete,jeg har hatt en lang dialog med thoresen automotive som mulig skal lage innsug og litt rør arbeid for meg om datasprutet og ønsket effekt. han skal se over sprutet og slikt før jeg får starte,men film kommer vel nok etterhvert uansett hva som skjer. skal treffe han i helga å ta mål og kappe i stykker ene innsuget og se om de er brukanes som sri innsug. og kansje planlegge en eksosmanifold til singel eller twin turbo :P Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 Da var turen til Thoresens Automotive overstått,kom fram til mye nytting som at han er villig til å lære med å tig'e mine innsug da han sa at det var mere lønsomt for meg å handle et ferdig laget enn at han skulle lage et til meg. Noe jeg mer enn gjerne takket ja til på stedet :D men da var det bare å blåse av over 20 lapper på et skikkelig ac/dc tig :P ikke helt som planlagt men jeg vil lære meg å tig'e mine egne ting å løsninger: utover det så har jeg vært i verkstedet i dag å gjort bittelitt.Blokka er nå ferdig lakka og brakketene er ferdig blåst og lakkert grå.(samme som på sugemotoren) Imorgen begynner jeg på montering av av blokk,topp og brakettene.Da er det bare å bestemme seg for turbo/manifold og sri innsug,sånn at alt av rør kan lages og kjøpes. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 Det er godt å være tilbake på forumet igjen. Ting har begynt å skje,nytt sveise app er nå bestilt og venter på leverings dato. Samt sveise kurs hos thoresen automotive for å lære meg å tig sveise :D Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Det er godt å være tilbake på forumet igjen.Ting har begynt å skje,nytt sveise app er nå bestilt og venter på leverings dato. Samt sveise kurs hos thoresen automotive for å lære meg å tig sveise :D Har du vært borte? :p Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 har vært krøll med brukerkontoen min,har ikke hatt annet enn gjeste tilgang i nesten 2 uker......... bare lese,men ikke svare. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 Ohh.. Men har du fått gjort noe på dem ukene da? :p Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 jupp...bilen er ferdig innvendig igjen.motoren står fremdeles på stedet hvil da jeg ikke er ferdig med ny opphenget til motorbukken enda :( Har å funnet ut at jeg mangler noen deler til motoren å,noe som er ganske typisk egentlig. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Mai 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 Men bilder har du ikke lagt ut.. Skam deg! Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 bilder kommer når jeg er fornøyd med resultatet :P og det blir nok ganske snart regner jeg med. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 Her er bilder fra dagen økt. Fått meg litt mere bilpleie. Det som er annkommet nå er: 3 stk vaske hansker Clay Quick detalier consentrat bøtte med grit gard foam lance og noe sig shampo greier fra cemical guys Skumshampoen er ikke kommet enda men kommer vel iløpet av neste uke. Her er motorbukk opphengs prosjeket mitt. OLD: Nytt halvferdig. Her mangler det nå og utvide 2 hull pga dårlig målearbeid av meg og skaffe en sterk nok/tykk akling å sveise på enden der plata er skråskjært. Denne nye holderen gjør at motoren nå blir midtstilt i bukken og gjør alt arbeidet med motoren mye mere lettvindt. Kommer til overalt på hele motoren når den blir montert opp i bukken igjen. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Mai 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Er det bare meg eller en den bunnpanna veldig stor? :p Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 bunnpanna på vr6 er stor,men ser ikke så stor ut når du ser hele motoren i sammenheng. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juni 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2011 Ja da var det på tide med litt mas igjen da.. Fått gjort noe? :p Må bare få sagt det at VR6lyden er orgasmisk! Var på bilcross den 28.05 å da var det en junior med Golf 3 VR6. Makan til lyd har jeg aldri hørt! Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2011 Her har det skjedd fint lite egentlig,har holdt på litt med bruks bilen.SEr ikke ut som jeg blir kvitt den med det første så da blir det litt pleie av den. Har lenge irritert meg over over ulyder i driv verket så dette skal nå til pers. Skal hente meg ny diff i morgen og nytt mellomakslings oppheng på mandag.håper dette hjelper,samt at alt av foringer i bakstillingen blir trolig byttet.Må jo ha bruksbilen på stell. Går med en liten oppgraderings plan til den å,men den kommer jeg tilbake til i tråden til den når den tid kommer. Utover det så har jeg faktisk ikke gjort noe med vr6'n bortsett fra å ta den ut av verkstedet på en liten test tur :D måtte ta meg 2 røyk og kaffe når turen var over,hadde glemt hvor farlig herlig den var å kjøre :P gleder meg til den blir enda råere Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juni 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2011 Alltid greit å fikse bruksbilen, kjipt om den stryker med å man sitter der uten bil :p Når du blir ferdig med den så tror jeg kanskje at det blir en tur til deg :p En såpass rå bil må oppleves ;) Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg