Gå til innhold

kjøpe meg ny bil, Audi A3 eller Golf IV?

Ranger emnet

Ryeng1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha meg ny bil, men lurer på om jeg skal velge Audi A3 eller Golf IV.. litt lyst på begge, men vet ikke hvem av de det er lurest å kjøpe. prislappen skal ikke være på mer enn 70 000,- og den skal være i bra stand, altså null rust, isåfall veldig lite om noe, samt servicehefte. Bilen må ha enten takluke eller air condition/Clima anlegg og armlene. helst 5 dørs, men 2 dørs funker.

Hvem av disse bruker minst drivstoff og går best? samt kjørekomfor?

Håper noen har noen innvendinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er samme motor så bruker nok det samme og går det samme.

jeg mener at golfen har bedre komfor, men a3 har bedre kjøre egenskaper.

kjøper du en golf får du nok mer for pengene en hvs du kjøper en a3 siden du betaler ekstra for ringene. er galvanisert karosseri på begge bilen så de skal ikke ruste, men overflate rust forekommer og det kan utvikle seg.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper du en golf får du nok mer for pengene en hvs du kjøper en a3 siden du betaler ekstra for ringene. er galvanisert karosseri på begge bilen så de skal ikke ruste, men overflate rust forekommer og det kan utvikle seg.

Ja, det jeg regnet med å. er vel hhv. 100hk og 102hk i disse så går vel ca likt. lener litt mot Golf IV da jeg synes at jeg får mere bil for pengene, samt litt mer utstyr og design. Hva tror folket om disse tre?

AutoDB.no

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til 70 lapper synes jeg du får mest i en golf 4 egentlig.. var i samme situasjon selv, men med 100 lapper som budsjett og endte på golfen.

Mhm, er enig der.. har budsjett på 75 000,- men skal ha på ny frontfanger,tone rutene og nye baklykter, så tenkte å legge av noen av de kronene til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for golf får du mer bil for pengene! Men for all del, kjøp en Highline! Kan ikke fordra interiøret og utstyrsnivået på Trendline, comfortline osv..

En kompis har en 98" Highline tilsalgs som har gått 120"km. Grønn 5dørs med Takluke og Clima! Nylakkert front og bra servicehefte! Skal ha rundt 70-75k for den.

PM hvis du er int!

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for golf får du mer bil for pengene! Men for all del, kjøp en Highline! Kan ikke fordra interiøret og utstyrsnivået på Trendline, comfortline osv..

En kompis har en 98" Highline tilsalgs som har gått 120"km. Grønn 5dørs med Takluke og Clima! Nylakkert front og bra servicehefte! Skal ha rundt 70-75k for den.

PM hvis du er int!

Ja, er Highline som står øverst på hylla ;) meen, prisen deretter.. Så på en strøken Highline til 60 000,- istad, men den var alt solgt. Hadde den ikke vært solgt hadde jeg hatt ny bil nå! :biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Har Golfen bedre comfort? Har du prøvd begge? Om ikke så burde du det før du 'mener'.

Og riktig, begge er galvanisert, men VW brukes så tynt zinkbelegg at de faktisk ruster likevel. A3 ruster ikke uten at de skrapes hull i lakken inn til metallet. Er gjerne derfor man betaler mer for ringene ;) Ikke vet jeg.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Har Golfen bedre comfort? Har du prøvd begge? Om ikke så burde du det før du 'mener'.

Og riktig, begge er galvanisert, men VW brukes så tynt zinkbelegg at de faktisk ruster likevel. A3 ruster ikke uten at de skrapes hull i lakken inn til metallet. Er gjerne derfor man betaler mer for ringene ;) Ikke vet jeg.

Jeg har faktisk kun sittet i en A3 og ikke kjørt den selv. Men har kjørt S3 noen ganger da, men blir ikke helt den samme komforen ;)

Golf IV har jeg kjørt og synes at den sitter godt og stødig på veien, samt stillegående og god å kjøre. Er også litt fan av det blå lyset de bruker i dashbordet :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobbet med disse bilene så ja jeg har prøvd begge å syntes golfen har bedre comfor. kommer fort ulyder i a3 interiøret som du ikke har i golfen. å golfen er faktisk mer støysvak en a3 ved kjøring på motorvei. er selv audi fan, men holder meg til a4`n som jeg mener støyer mindre en a3.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er saken klar. Det blir Golf IV :) Men jeg er veldig usikker på om jeg skal tørre å kjøpe en som har gått 220''km eller om jeg skal legge i 20 000,- ekstra å få en som har gått 141''km?

Er det veldig dumt å kjøpe en 4'er som har rulla 220''km? hva må evt byttes iløpet av kort tid? hvordan er girkassa,motoren osv? spør i fleng nå sånn at jeg ikke sitter der med katta i sekken.

Er disse tre det står mellom:

Hva hadde dere gjort folkens? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider