T/A 455 Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Bor i Halden, Amcar byen over alle i Norge. Men selv om det finnes mange hundre Amcars i byen er det veldig sjelden jeg ser noe til dem. Det som derimot er vanlig er gammle slittne Volvoer, BMWer og annet ymse slag. Det er jo i nærheten av 1000 Amcars i byen natt til 17 mai og ved festningstreffet i August. Tror jeg er bortimot den eneste i landet som har kjørt senket Trans Am sommer som vinter. (Vinterdekk er for pyser). Det må jo forøvrig bemerkes at håndbrekke må være på til jeg har nåd 20km/t, men morsomt er det med 255/50-15 og 275/55-15 i dekkdimesjon (Selfølgelig fult lovelig ettersom de er S&M merket (Snow and mud). Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Detf innes ikke raggere lengre. De dødde ut i midten på 70 tallet (ja kanskje før). Raggeren er nå fra 52-53++++ år å har fullt opp med fjernkontrollen :-) Dagens raggere heter..............(har glemt hav de kalles....hjelp meg her). Å de kjørere volvo, ford eller hva det nå heter...... Raggere hva ikke bare biler det var fest, fyll og samhørighet...:-) De som kjører amerikanske biler nå er gammlinger som meg..... familjemennesker med en hobby..........:-) Se bare på Amcar/weels og Power blekkene, ikke en fyr under 50 der. Vell en og annen førtis slinker inn på ren tross :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet November 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 hehe, det kallers rånere. Er nok enig med deg der. Vi har noe som kalles pensjonistkjøring her i Halden. Klubben her i Halden kjører tur med gammlingene (JA, fra gammlehjem og lignende) til Kafe og spiser. Det er vell den ene gangen i året bilen kommer ut. Ettersom bilene bare luftes en gang i året har de store problemer med regn, lei tildens med problemer til å få dem til å gå ordtlig. Er forøvrig snart 25 år og veldig glad i å kjøre bilen min, kjørt nesten 30 000km de site 3 årene sommer som vinter. Forøvrig er jeg fast en tur Til Vesterås på Power big meet og en tur i Lysekillen i Sverige. Der treffer jeg mange Raggare. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Jeg vet om typer som har hatt bilen sin stående avskiltet i 4-5 år fordi det mangler ei pyntelist! For det første er det idiotisk i seg selv og for det andre er densalgs ofte kun et tastetrykk unna på Internett. Hvilke folk under 50 synes slikt er interessant? Da liker jeg hotrodmiljøet mye bedre. På treffene kommer folk med halvferdige biler, prosjekter på henger eller (som meg) med masse garasjebilder av prosjektet. Så kikker vi på hverandres biler/bilder, spør og graver, utveksler erfaringer og planer. Helt topp! Er en Amcarklubb i nærheten av her jeg bor. Jeg står likevel som enkeltmedlem i ACCN sentralt. Har vært på ett klubbmøte og det var nok. Mekkeplassene av fulle av avsovnede prosjekter og vinterlagrede biler, mens medlemmene drakk kaffe og sutret over manglende kommunal støtte til klubben. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 morsomt å høre om hot rod miljøet! jeg har alltid trodd at det var de som aldrig kjørte å sendte det meste vekk........men slik du beskriver det høres det jo topp ut! Deverre så har jeg en pikkis å da passer jeg ikke i et slikt miljø :-( Eller er jeg helt enig med deg om (mye) av amcarmiljøet, har vart på noen treffer men føler meg totalt utenfør (men jeg fikk første plass for ombyggte Vaner :-) Samme som MC miljøet....få som er intereserte i sykklene de kommer for festen....:-( skulle gjerne vart medlem i en aktiv klubb...................... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Originally posted by stepside Detf innes ikke raggere lengre. De dødde ut i midten på 70 tallet (ja kanskje før). Raggeren er nå fra 52-53++++ år å har fullt opp med fjernkontrollen :-) Dagens raggere heter..............(har glemt hav de kalles....hjelp meg her). Å de kjørere volvo, ford eller hva det nå heter...... Raggere hva ikke bare biler det var fest, fyll og samhørighet...:-) De som kjører amerikanske biler nå er gammlinger som meg..... familjemennesker med en hobby..........:-) Se bare på Amcar/weels og Power blekkene, ikke en fyr under 50 der. Vell en og annen førtis slinker inn på ren tross :-) Trist, men sant. Men då er ve ej et friskt tilskudd til Amcar-miljøet, berre 16 år... Førøverig er det en som er litt raggar i klassen min. På fredag kom han på skulen med en sabby 1962 Ford LTD med matt svart lakk med flammer, baksetet fullt av drit som øl- og brusflasker, go med en eksosendestusen halveis stusset. Han hadde riktig nokk lånt den bilen. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Er den 62 LTD`en tilsalgs ? Hørte den var blitt kjørt til pressa... Kult om du kan finne det ut. Bruttern holder på med en slik en.. http://www.moldestuket.com Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet November 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Det er jo et raggar miljø i Sverige, så jeg bruker å dra dit på treff. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Originally posted by moldestuket Er den 62 LTD`en tilsalgs ? Hørte den var blitt kjørt til pressa... Kult om du kan finne det ut. Bruttern holder på med en slik en.. http://www.moldestuket.com Det veit ej ikkje, men kan spørre. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Originally posted by ElCamino Det veit ej ikkje, men kan spørre. Det hadde vært topp ! :D Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Raggare er noe vi helt klart trenger mer av! Folk som spyr ned byen og kjører kule biler er noe vi bør se mer av. Har lenge prøvd å spy ned byen på egen hånd, men de gangene jeg spyr har jeg sjelden kommet meg så langt.... Poenget er: Bruk bilene, ikke la dem stå der som noen jævla frimerker! Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Faen. det er jo ingen bil kulturtur her i norge....... nei. ka skal man si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Rægging er for ekte hardinger, skru opp eddie meduza og drekk til du spyr! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by moldestuket Det hadde vært topp ! :D Desverre:( Bilen var visst ikkje til salgs. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by ElCamino Desverre:( Bilen var visst ikkje til salgs. Pokkern ! Jæv.. dumt at slike biler må ende som raggar biler ! http://www.moldestuket.com Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg