turbotom Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Kjøpte et billig justerbart senkesett av merket TA Technix. Det er nok sikkert en grunn til at det er så billig, men jeg har ikke montert det på bilen ennå, så om det er noe futt i det gjenstår å se. Men problemet mitt er at det ikke fulgte med noe monteringsanvisning (igjen billiggreier!). Det er jo ikke noen krise ettersom alt er ganske logisk, men alikevel så hadde jeg følt meg mer trygg på at monteringen blir gjort på en ordentelig måte hvis jeg hadde hatt en bruksanvisning å følge. Er det noen som har monteringsanvisning jeg kunne kopiert? Eller har montert et slikt sett på en Passat 3B som kan gi meg en beskrivelse og noen bilder?? Hadde i såfall vært helt supert!!! Mvh TurboTom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Kjøpte et billig justerbart senkesett av merket TA Technix. Det er nok sikkert en grunn til at det er så billig, men jeg har ikke montert det på bilen ennå, så om det er noe futt i det gjenstår å se. Men problemet mitt er at det ikke fulgte med noe monteringsanvisning (igjen billiggreier!). Det er jo ikke noen krise ettersom alt er ganske logisk, men alikevel så hadde jeg følt meg mer trygg på at monteringen blir gjort på en ordentelig måte hvis jeg hadde hatt en bruksanvisning å følge. Er det noen som har monteringsanvisning jeg kunne kopiert? Eller har montert et slikt sett på en Passat 3B som kan gi meg en beskrivelse og noen bilder?? Hadde i såfall vært helt supert!!! Mvh TurboTom Tenker du på selve monteringen er vel feks haynes bok noe du kan slå opp i , står det punkt for punkt hvordan du tar du fjørbein og setter det inn igjen. har du ikke boka kan du jo kjøpe den, eller så sku det ikke forundre meg om du finner den i pdf format på nette.. google it :) Tenker du på justeringen er vel det sikkert ganske likt som andre sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jerryman69 Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Og da blir spørsmålet for oss som ikke har gjort/sett slikt før. Hvordan ser justeringen ut på "andre sett"? Har du en URL? Siter '08 Passat Excl. 2.0 TDi 4Motion Stv. '01 MB A140 - Konebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProtoZo Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 regner med du har fått montert settet nå, hvordan er settet? mykt? passe? hardt? senket mye? følelse av 'kvalitet' osv.. problemer? Sitter selv og vurderer om jeg skal tørre og gå for et slikt sett... :P Siter -00 Audi A4 Avant -96 Tigra -90 Calibra -86 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 regner med du har fått montert settet nå, hvordan er settet? mykt? passe? hardt? senket mye? følelse av 'kvalitet' osv.. problemer? Sitter selv og vurderer om jeg skal tørre og gå for et slikt sett... :P Settet er litt i mykeste laget. Jeg kjører så mye senk som mulig fremme og litt mindre bak. Ellers så er det et ganske ok sett til den prisen. Det du MÅ huske på hvis du skaffer deg et slikt sett er at gjengene til høydejusteringa MÅ smøres inn med kobberpasta!!! Jeg glemte det på den ene demperen på førersiden foran, og den sitter som faen nå. Har prøvd å bruke rørtang med forlengerarm for å få justert på den, men den vil ikke flytte seg. Det ruster med en gang!!! Resultatet er at den skåla i aluminium som skal justere høyden på fjærene blir deformert til det ugjenkjennelige!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J0lle Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Settet er litt i mykeste laget. Jeg kjører så mye senk som mulig fremme og litt mindre bak. Ellers så er det et ganske ok sett til den prisen. Det du MÅ huske på hvis du skaffer deg et slikt sett er at gjengene til høydejusteringa MÅ smøres inn med kobberpasta!!! Jeg glemte det på den ene demperen på førersiden foran, og den sitter som faen nå. Har prøvd å bruke rørtang med forlengerarm for å få justert på den, men den vil ikke flytte seg. Det ruster med en gang!!! Resultatet er at den skåla i aluminium som skal justere høyden på fjærene blir deformert til det ugjenkjennelige!!!! Ifølge det jeg har hørt er dette settet beinstivt, men det kan vel være om man ikke senker så masse det da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Ifølge det jeg har hørt er dette settet beinstivt, men det kan vel være om man ikke senker så masse det da.. ta techniks settene er myke, de blir kun stive hvis du bånner demperene, dvs at du da ødelegger demperene. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J0lle Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Merkelig, har de begynt med noe nytt da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg