Gå til innhold

EU-kontroll, endeledd, baklykt

Ranger emnet

larsverm

Anbefalte innlegg

Hmm.. er vel mer pga det er en slitt b230f clutch på en fk med 200 hk at den slurer da:P vil jeg tro i allefall. men er godt mulig at oljen er med på å skape problemer ja..

Men... en ting jeg har stusset litt på når det gjelder akkurat det der er om den faktisk kan være tett!

Tror boksen og slangen til turboen er god som gull.. men så var det et kontaktstykke på slangen til lmm fra turboen som hadde en nippel for vh.ventilasjonen.. og et "stikk" for en ledning.. så det jeg lurer på da er om den ventilen, eller hva nå enn det er.. er elektonisk styrt.. slik at den er stengt og jeg faktisk kjører uten en fungerende vh.ventilasjon nå, siden jeg ikke har noen kontakt tilkoblet der..

Har dog ikke lagt merke til oljeutsivning andre steder, som f.eks lokket i bakkant av topp, oljepåfyllingslokk osv..

Noen som vet hvordan den nippeln fungerer? og er det noen her som har en how-2 på å bytte simring i bakkant av veiva?

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... en ting jeg har stusset litt på når det gjelder akkurat det der er om den faktisk kan være tett!

Tror boksen og slangen til turboen er god som gull.. men så var det et kontaktstykke på slangen til lmm fra turboen som hadde en nippel for vh.ventilasjonen.. og et "stikk" for en ledning.. så det jeg lurer på da er om den ventilen, eller hva nå enn det er.. er elektonisk styrt.. slik at den er stengt og jeg faktisk kjører uten en fungerende vh.ventilasjon nå, siden jeg ikke har noen kontakt tilkoblet der..

Den er åpen selv om det ikke er koblet noe til der. Hvis du åpner oljepåfyllingslokket og legger øret over der og blåser i slangen, så skal du kjenne at du blåser gjennom. Hvis ikke, så er veivhusventilasjonen tett.

Har dog ikke lagt merke til oljeutsivning andre steder, som f.eks lokket i bakkant av topp, oljepåfyllingslokk osv..

Tar gjerne den pakningen/simringen som er dårligst først.

og er det noen her som har en how-2 på å bytte simring i bakkant av veiva?

Sett skru inn to små selvgjengende skruer i simringe og bruk dem til å dra den ut. Gjør rent og bank den nye simringen litt lengre inn med ett malingspann. Pass på at simringen sitter rett, så den ikke blir slitt ovalt.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kalle det å grovmåle. Du skal ikke bomme med så veldig mange milimetrene før bilen enten spiser dekk eller blir vinglete å kjøre med.

Men det er fortsatt bedre at det er mm forskjell enn at det er cm, men det for bli opp til han som eier bilen. Er bedre å slite litt dekk enn å slite mye dekk.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du åpner oljepåfyllingslokket og legger øret over der og blåser i slangen, så skal du kjenne at du blåser gjennom. Hvis ikke, så er veivhusventilasjonen tett.

Har prøvd dette nå, og det kommer garantert ut luft da.. Men det virker fortsatt som om at det muligens er noe trykk i veivhuset, har sett en antydning på olje som siver ut i toppdeksel lokket. Da er vel entel pinnene på lokket slappe, eller så er det trykk?

Har fortsatt ikke fått tatt ned kassen, men skal gjøre det i morgen tidlig.

Btw folkens:

Noen som vet hva som kan være galt når man får feilkode 113?

Er det lambdasensorn som er gåen, eller er det feil blandeforhold av en eller annen grunn? noen som har noen synspunkt/spørsmål som kan hjelpe meg å finne svar på dette?

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider