Gå til innhold

tips til vcectra A 90 mod

Ranger emnet

AddeVectra2.0-GL- 90

Anbefalte innlegg

har en opel vectra GL 8v 90 mod ståanes utfør her

får lappen i april så haste me å få fixa småting

(bilder kjæm når je får grævd han ut av snøen)

har en rekke ting je vil få jort før russetia:

A)Biln e knall rø men har bynt å fade i fargen å har blidd delvis rosa nån plass, så e dån som har tips t å friske opp i fargen? (går i low budget)

B) har kjøpt powerfilter å lurepå ka je må ha til dn, kan je bruke d standard gummirøret, å høre nån sir at je må sette på en luftmåler?

C) har nån smu rust flekker på tak å bagsjelokk så må bort utn å lakkerehele biln, tenkte å slipe ner, ha på rust stopp å lakkere over, rø e jo da en kjip farge sånn sett på en bil.

D) ska sette på angeleyes men har en hard time me å finne nån sier me utvalg. e d angel eyes til andre biler som passe til min?

E) skiftepanele til hvite skiver me blått lys, kordan jør man d?:p (haste ikje)

åsså på tomgang så e han litt hissi innimellom, nån som vet ka d kan være?

vurderte åss å sette i en calibra 16v motor men vet ikje om d blir vanskli å evt kor mye koste d på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et problem at røde pigmenter mister fargen over tid og blir orange/rosa. Jeg har en gang rubbe tilbake fargen på en Volvo 240, men det spørs om fargen er lagt under klarlakk eller om den har farget lakk. Viss bilen har sistnemnte (som kan være tilfelle dersom den ikke er metallic), er det mulig å rubbe tilbake fargen. Den gang jeg rubbet, brukte jeg Turtle Wax Scratch Remover og poleringsmaskin på store flater og poleringsduker og handemakt på krommede områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...