Gå til innhold

Spm Ang Lufting

Ranger emnet


Jason940

Anbefalte innlegg

Har lagt ut denne på volvoforumet, men prøver meg her også.

 

Heisan. Har en b230fk som jeg sliter litt med. Den får tydligvis ikke nok lufting. Spytter ut mye olje ved høye ladetrykk (1,4)

Har foreløping org lufting med catch tank og filter. Lekker også litt gjennom simringene på veiva. Senker jeg ladetrykket (0,7) så spytter den nesten ingen ting.

 

Trenger noen forslag på utbedring av luftingen uten for store ingrep på blokka. Gjerne noen bilder på deres løsninger?

 

På forhånd Takk:hellothere:

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte to år med 1,5bar på voksen snurre (B230)

med den org. luftinga uten noe problem.

 

Er vel mest sannsynlig stempelringene dine som er utslitt,og ikke klare å tette når sylindertrykket stiger mere enn hva du har når du kjører 0,7bar!

 

Siden du har så mye overtrykk i veivhuset som du beskriver..

 

Normalt sett vil en stempelring tette mer desto mer trykk den blir utsatt for. men ikke hvis den er utslitt..

 

 

Går sef. utifra at du har sjekket om oljefella/flammefella ikke er potte tett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Blokk ble honet og råder og stempel byttet for 2 år siden. Kjørt ca 40.000 etter det. Stort sett pen kjøring. Så litt rart om stempel ringene skulle være dårlige alt nå.:wonder:

Får ta en komp test trur jeg, og sjekke oljefella for sikkerthet skyld.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Jason940 skrev:
Takker for svar!

 

Blokk ble honet og råder og stempel byttet for 2 år siden. Kjørt ca 40.000 etter det. Stort sett pen kjøring. Så litt rart om stempel ringene skulle være dårlige alt nå.:wonder:

Får ta en komp test trur jeg, og sjekke oljefella for sikkerthet skyld.

Der har du feilen din... enten det,eller feil korning på honen. (Veldig) pen innkjøring på ringer er ikke noe sjakktrekk.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Turboed1 skrev:
Der har du feilen din... enten det,eller feil korning på honen. (Veldig) pen innkjøring på ringer er ikke noe sjakktrekk.

 

Ikke jeg som har kjørt inn blokka, kjøpte den i sverige. Nesten nyoverhalet. Tok komp test etter montering og den var ok.

Virker som det kan være fella ja. Skal prøve sjekke den i helgen og ta en ny komptest for sikkerhets skyld. Skal komme tilbake med resultater på testen.

 

Takker for hjelpen:hello:

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår