Gå til innhold

chip på mondeo

Ranger emnet

njadve

Anbefalte innlegg

Flere med ordentlig bil her gitt!:) Vet ikke hva slags motor du har, men Superchips i England har noe som heter Bluefin, en fin liten sak som du bare kobler til i diagnosekontakten under dashbordet! Så er det bare å følge instruksjonene på skjermen på Bluefin enheten! Fikser det selv på noen minutter! Men har du bensinmotor blir jo resultatet begrenset! Noe mer respons på gassen blir det jo!

http://www.superchips.co.uk

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by njadve

fant noen i flissundet som solgte spesialtilpassede chipper. der sa de at man kunne få opptil 25% bedre ytelse ved en spesialtilpasset chip. setmmer dette? isåfall så vil jeg da få mellom 25 og 30 hk mer. dette gjaldt bensin. en annen ting, må jeg kjøre på 98 oktan?

bruk heller penga på noe fornuftig.. den chip trimminga uten turbo er i 99% av tilfellene rent tull...

har chip til masse forskjellig , utenom ford... men anbefaler ikke folk å montere det på en bil uten turbo..

5-6 hk.. hva betyr det egentlig på en vanlig bil? ville heller montert noe annet.. hva med skikkelige støtdempere, bremseklosser.. slike ting gjør at bilen blir mer morsom å kjøre hvertfall etter min mening..

mvh kjetil r:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

5-6 hk.. hva betyr det egentlig på en vanlig bil? ville heller montert noe annet.. hva med skikkelige støtdempere, bremseklosser.. slike ting gjør at bilen blir mer morsom å kjøre hvertfall etter min mening..

mvh kjetil r:)

Nå er jo Mondeoen bortimot optimal i så henseende fra fabrikk da!;)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. slengt på gule koni og H&R fjærer på min :cool:

men angående chipping..

så er det verdt det om man har en turbo diesel eller turbo bil..

eller en trimma sugemotor.. men få da mappa en chip til bilen, ikke en slik superchip som har utgangspunkt i en standard bil ;)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider