ellemelle Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Hei Har ein golf 3 pink floyd (94/95)modell 1,8bensin med gåen bensinpumpe. Dersom eg får tak i ei brukt bensinpumpe, vil alle typar passe? Eller må eg ha serienummer og forskjellige ting for å få den "rette" pumpa? håpar noen kan hjelpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 De forskjellige inj.systemene opererer med forskjellige trykk. Så lenge trykket er det samme så kan du bruke en annen pumpe. Motorkoden din forteller hvilken type du trenger ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaliber Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 så lenge pumpa er hydraulisk å ikke mekanisk skal det gå ann! jeg tok for et års tid siden ei pumpe fra en annen biltype, med litt moddifisering funka den:) billig løsning! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nuzzepuza Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 jeg fikk høre at har du ABS motor å passer alle pumpene fra ett eller anna på 90 tallet til 97 modell.. min pumpe kommer fra en 96 modell bil.. jeg har en 93 modell.. men min passet faktisk ikke.. jeg har klips fester , å på den jeg kjøpte var det skruer.. så jeg måtte ta ut selve pumpa fra festet å bytte den.. det som lønner seg er å ringe møller bil eller ta ut den gamle å se på nummeret på pumpa.. jeg fikk ett pumpe nummer på pumpa mi, det var 1h0919651n , men da kommer neste problem.. stol ikke på den koden der.. for pumpene har bytta nummer 4 ganger.. men pumpene fra 1.4L,1.6L,1.8L,2.0L osv passer.. kan være forskjellig bar, men du må minimum ha 1.2 bar regner jeg med.. Det er jo en regulator på dette uansett.. håper d hjalp litt? Siter The Angel of pink-racing.com motto:Dæ går itte bra!men je ligg føre dej Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaliber Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 kjekkeste av alt er vell å bruke programmet "vagetka", da vet du alt om golfen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellemelle Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Takk for hjelpa. Då har eg fått tak i ei brukt pumpa og denna ser ut til å fungera. Men det er litt problemer med å få den til å passa heilt nede i hullet, det kan virke som om det er ein pakning for mykje eller liknande. Dette gjer at det ikkje blir heilt "tett", og det er vel ganske viktig...Noen som har noen tips/eller linkar for korleis eg kan montera pumpa korrekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaliber Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 hehe.. du må nu bærre prøv dæ fram da vettø.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg