Gå til innhold

motor problem.feil kam?

Ranger emnet


volvo-peer

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er i grunn et must å bytte std. toppakning når man bytter topp!

 

Spes. siden dere nevner en plystrelyd i toppen :)

 

Ang. stempel 3 så kan det være at en ring har knekt også,under montering. fort gjort hvis man ikke er forsiktig!

Ellers er det topppakningen som er gefahren på syl.3

 

Sier ikke det nødvendigvis er sånn sef. men kan være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke snudd stemplet feil vei? Jeg snudde et stempel feil vei engang jeg monterte en motor, å da mista jeg litt komp på det stemplet. Aner ikke hvorfor, men ble bare sånn.. :p

 

Men motoren starta uansett.. Selv om den gikk på 3 syl.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et spm.det er jo 1 olje ring og 2 stempelringer.

vis foreksempel åpningen på de 2 stempelringa står øvenfor hverandre.vil det ikke bli mindre komp da?

jeg tror det er det som er feilen.jeg er 120% sikker på at alle stempla er riktig.så det er ikke det.men jeg bytter kam snart.håper det hjelper.er kjipt med nybygg som ikke starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis gapet på dem øverste ringene står rett ovenfor hverandre er det ugunstig. når man montere ringer deler man på 3 hvis du skjønner. slik at ingen av gapa havner i nerheten av hverandre. pekninga er egentli allerede "ødelagt" når dere har dradd til toppen. om dere har starta eller ikke er et fett. kontrollert at fordeler står rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et spm.det er jo 1 olje ring og 2 stempelringer.

vis foreksempel åpningen på de 2 stempelringa står øvenfor hverandre.vil det ikke bli mindre komp da?

jeg tror det er det som er feilen.jeg er 120% sikker på at alle stempla er riktig.så det er ikke det.men jeg bytter kam snart.håper det hjelper.er kjipt med nybygg som ikke starter.

 

Ville nok byttet pakning og forsikra meg 200% på at fordeleren står riktig :)

 

Angående kam så er det ikke viktig i forhold til om den skal starte eller ikke. så å drive å bytte fra A-kam til T-kam fram og tilbake er big wast of time! Sett i A-kammen og la den stå der ;) men sjekk shimsinga sef.! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg kommer til å bytte fra A til T kam nå er at jeg satt A kam på den gammle motorn.og da hadde jeg samme problem.(smalt i potta og starta ikke)og den gangen tok jeg av og på reg sikkert 5 ganger for å være sikker på at feilen ikke var der.

 

Men det er jo ikke kammen sin feil vel!

Er jo ikke store forskjellen på en A-kam og en T-kam..

 

Er jo tydeligvis noe annet som fattas.. hjelper ikke å sett reg reima på 100 ganger hvis f.eks fordeleren står 180 grader feil eller på 20 grader ettertenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår