Gå til innhold

motor problem.feil kam?

Ranger emnet

volvo-peer

Anbefalte innlegg

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og hvordan skjekker man shimsinga?at dem alle er like?

jeg også mener at kamen ikke har så mye å si.men var bare kam jeg bytta på den gammle.og når den ikke starta så byner man å lure....

Du sjekker med bladsøker under kammen på hver enkelt trykker/ventil at det er tilstrekkelig åpning 0,40mm på alle.

Sef. må du måle når den ikke løfter. altså kamnokken må peke rett opp på den du måler..

Har jo ingen garanti for at den hadde spes. mye åpning fra før og når du setter i en annen kam så kan det jo skje at en ventil eller to ikke stenger helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppakningen din har blitt svekket etter 1. tiltrekking.

Ville kosta på meg en ny toppakning når man tar av toppen igjen.

Ellers har jeg en finger på at det er tenningsproblem du har.

180grader feil tenning ettersom den tenner når eksosporten står oppe, hvis den smeller i eksosen.

Hjelper ikke å vri fordeleren fra side til side på justeringssporet. Der kan man bare justere noen grader.

Vri motoren slik at merket nede på veiva står på 0grader. Da skal rotoren inni fordeleren også peke på et lite hakk i fordelerhuset som da skal være 0grader. Da skal også registerreimen treffe riktig på sine 2 merker på kam og veiv.

rett meg om jeg sier noe galt. :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sikker, men den skulle startet,

Vri motoren slik at merket nede på veiva står på 0grader. Da skal rotoren inni fordeleren også peke på et lite hakk i fordelerhuset som da skal være 0grader. Da skal også registerreimen treffe riktig på sine 2 merker på kam og veiv.

gjør det....

244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt!

242 79-mod(prosjekt)

945 isbil,bur,esab sperre.

o4 toyota shiheis 4x4 d4d.

http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som de fleste sier her noe galt med tenninga di.. Enten var du forvirra når du satt på pluggledningene (bytta om), eller så står ikke fordeleren rett i forhold til det den skal gjøre. Rotoren skal peke fremover mot høyre frontlykt når den er på merket sitt.. (ca).

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider