Gå til innhold

motor problem.feil kam?

Ranger emnet

volvo-peer

Anbefalte innlegg

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

godt råd at du bytter olje på motoren din før du bynner å bruke den igjen. siden du har holdt på å prøvd å starta den mange ganger så kommer det bensin i sylindrene å bensinen kan lekke forbi stempelringene å ned i bunn panna. etter at jeg feilsøka å prøvde å starte min utallige gang så fant jeg ut at jeg skulle bytte olje å da kom det til sammens ca 10 liter olje/bensin blanding ut. å bytte oljen er en rimelig invistering i stede for at hele motoren går sund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elring tilsvarer org. pakning hva gjelder det meste :)

Og holder i massevis

Elring har også en forsterka pakning, er vel den som går under navnet gullpakning. BCB har begge deler.

Skrap vekk evt. rester etter den gamle pakningen og tørk av anleggsflatene på topp/blokk med f.eks Aceton,tynner e.l

Er toppen nyplanet så er det ingen vits i plane.

Kan jo sjekke om den er plan nok før du monterer den igjen da sef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke tid til å skru i dag.leita etter steder å kjøpe topp pakning.men verken bilextra eller mekonomen hadde.så dro heller til sarp og kjøpte 2 dobble dellorto gassere.selvfølgelig trykk tette.så når bilen starter så blir det å sette på dem.får se om jeg får skrudd litt i morgen.om det her lekket i pakningen så syns vell det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det vises på pakningen om det har vært lekkasje. Kan ha vært en lekkasje som er umulig å se med det blåtte øye.. Var bort i dette på en gammal ford jeg hadde.. Der var det ingen lekkasjer å se med øye, men når man så gjennom forstørrelsesglass, så man at det var sprekk.

Litt OT, men hva betalte du for de trykktette gasserene..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha gjort noe mer galt.. Er jo såvidt forskjell på A og T-kam, så skal jo ikke ha noe å si det vel..?

6 lapper var endel mer enn jeg betalte for mine 45 dellorto gassere.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider