Gå til innhold

motor problem.feil kam?

Ranger emnet

volvo-peer

Anbefalte innlegg

jeg er rimelig fornøyd med bilen hans ;D har gjort en del med den etter han kjøpte den av deg.

er montert poly foringer i mye av bakstillinga og montert truetrac og vi knuste forstillinga så den er også byttet ;)

nå driver vi med montering av nybygd turbomotor :)

for den nok til og gå imorgen håper vi på :)

ok, stå på:) moro og høre at det blir tatt vare på:) det gleder meg stort....

244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt!

242 79-mod(prosjekt)

945 isbil,bur,esab sperre.

o4 toyota shiheis 4x4 d4d.

http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sett kam og veiv på merke og ta av lokket på fordeleren. Sjekk at rotoren står litt etter merket for syl.1 (merket er en stripe i godset på fordeleren og skal befinne seg noen mm til høyre for senter på rotor)

Dette for å forsikre deg om at du har noenlunde fortenning og at rotor ikke står 180 grader feil.

Stemmer dette så er det bare å sjekke videre at den har gnist på pluggene og at den får bensin! Osv osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da her jeg hvert ute å bytta til 531 topp.satt også på A-kam igjen.nå har jeg 9 i alle utenom i 3ern.der er det 5.5 bar.

er borra opp og nyoverhalt.med ft stempler.stempel ringa satt på når jeg kjøpte dem fra pedersen racing.regner med at dem sto riktig.det sa han i hvertfall.men det skal jo ikke være noen grund til at det ikke tarter.kan det være noe medd tennings systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da her jeg hvert ute å bytta til 531 topp.satt også på A-kam igjen.nå har jeg 9 i alle utenom i 3ern.der er det 5.5 bar.

er borra opp og nyoverhalt.med ft stempler.stempel ringa satt på når jeg kjøpte dem fra pedersen racing.regner med at dem sto riktig.det sa han i hvertfall.men det skal jo ikke være noen grund til at det ikke tarter.kan det være noe medd tennings systemet?

men du bytter vel topp pakning når du byttet til 531 topp? og gjorde topp og blokk rein?

høres jo rart ut da,sjekket gnist og bensin da? skulle jo starta på 3syl ivertfall.

244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt!

242 79-mod(prosjekt)

945 isbil,bur,esab sperre.

o4 toyota shiheis 4x4 d4d.

http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du bytter vel topp pakning når du byttet til 531 topp? og gjorde topp og blokk rein?

høres jo rart ut da,sjekket gnist og bensin da? skulle jo starta på 3syl ivertfall.

byttet ikke toppakning men vi gjorde rent ja.

den tenner på helt feil tidspunkt.

toppakningen var ikke startet på:)

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lav komp av tenningssystemet :p

men har du gnist og bensin da?

altså da bensin i form av at dysene åpner!? (plukk av fuelrail og få noen til å kinne mens du ser om det spruter bensin av dysene)

vi har gnist og bensin ja ;)

er ikke dyser er gasser motor dette ;)

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider