Gå til innhold

tråden om justerbare coilovers til volo:)

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

hei, vurderer litt coilover, å ser flere å flere får d.. men regner med ikke alle kjøper fra sellholm til 20 000 kroner..

så kan ikke folk ligge ut linker hvor mang får kjøpt, evnt om noen har bygd sjøl, kanskje forklare hva dm har handlet..

og gjerne noen bilder og da..

er en bil som brukes til vanlig bruk så de billigste altermativene frister mest, men legg ut alt:)

finnes d noen måte å få coilover bak på volvoene? eller hva gjør folk hær?..

hær diskuterer vi tips å triks å deler på info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har kjøpt fra dn første siden dær? dn trianglesunlimited.com?

hva blir pris levert i norge, å fungerer disse godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyofan har coilovers fra trianglesunlimited. Skal kjøpe sånne etterhvert jeg og.

De ser jo ut til å være bolt on.

Men hva betyr det her:

The price of these coilovers does not include strut tubes. If you can not send us strut tubes to modify there will be a $200 refundable core charge.

530 USD + Shipping for all the hardware with machining being done local to buyer

630 USD + Shipping for a front and rear solution w/ cores

Hvis man sender dem noen fjærbein så modder de dem for deg? og da blir det billigere?

Hva er cores og strut tubes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strut tubes er vel dempere etter hva jeg forstår.

cores er om du leverer dem ett fjærbein i pant på en måte.

vis ikke blir det dyrere.

men lønner seg vel ikke gi dem ett fjærbein i pant for er jo dyrere og sende enn og betale without cores.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dere være snille og forklare meg hva en coilover egentlig er? ser det er prat om det alle plasser så jeg har en ide om hva sånn ca det er men for å være sikker :P

en coilover er en fjær som står rundt dempern, altså mcpherson forstilling som alle 240 har. . en justerbar coilover er derimot noe annet. er vel det det er snakk om her. de pedersen selger er også nesten dobbelt så dyre som sam steffanson i sverige. så er bedre og handle direkte derifra.

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å handle meg sett fram steffansson og lage selv til min. Kommer også til å bruke spacer til bærekula og korte inn røret tilsvarende som tykkelsen på spaceren. Endeleddet må også flyttes ned.

Da kan en kjøre lavt men samtidig ha litt fornuftige vinkler framme, men det er jo omtrent like lovlig som å smugle kokain.

Bak får du kjøpt bilstein coilovere som passer bolt on der originaldemperen sitter, ulempen er prisen.

Får også noen patenter med justerbare fjærskåler bak.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en coilover er en fjær som står rundt dempern, altså mcpherson forstilling som alle 240 har. . en justerbar coilover er derimot noe annet. er vel det det er snakk om her. de pedersen selger er også nesten dobbelt så dyre som sam steffanson i sverige. så er bedre og handle direkte derifra.

takker for svar ;) det jeg trodde da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarte ikke finne delene for coilocer på SAMS side..

ellers noen som har noe å si om coilover på volvo?

noen som vet hva prisen blir ferdig lever fra de dæer Home - www.trianglesunlimited.com

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coiloverne fra sam er dem som pedersens racing selger og blir omtrent samme prisen.

ken karijord: ligna mistenkelig på "ben are" coilovere det der? :D isåfall er vel kansje stivheten på fjøra noe overdrevet. hopper litt i harde kurver.

ben are er vel synonymt med mygel-mekk. og sånne hjemmelagede med for stive fjærer er håpløse på bane...stusser og hopper

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider