Gå til innhold

tråden om justerbare coilovers til volo:)

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt fjærer foran fra fjærfabrikken som er 40% stivere og 80mm kortere en orginal, blir kanskje litt stivt det da? Har ikke kjøpt bak enda, men hva burde jeg kjøpe der, er 40% for stivt bak?

 

40% er i stiveste laget bak ja. Husk at bakakselen i seg selv er over 100kg ufjæret vekt. Ser at de som driver med racing, bruker 2-2,5 forholdet bak/fram, altså 2 til 2,5 ganger stivere forran enn bak. Merk! Det er ikke sikkert BT vil godkjenne mye senk i sammenheng med myke fjærer bak, tenker da på lastekapasiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer an på hvor flashy coiloverne er, og ikke minst hvor lav bilen er.. Får feil på dempere/fjærer hvis du møter opp med coilovers som ikke er godkjent i vognkort og det oppdages.

 

Vet ikke hvordan det er på 240, men har nettopp gjort dette selv på lowrider'n min, tar en drøy time å bytte over alt når du har gjort det noen ganger ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har aldri sett coilover til amason/140.Har selv letet etter dette en stund men løsningen er å lage noe greier selv. Har fått tak i komplett forstilling som blir bygd om.

http://www.v-performance.com/ så har de fjærer ihvertfalli ulike høyder og stivhet

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett coilover til amason/140.Har selv letet etter dette en stund men løsningen er å lage noe greier selv. Har fått tak i komplett forstilling som blir bygd om.

http://www.v-performance.com/ så har de fjærer ihvertfalli ulike høyder og stivhet

 

okei dette må du komme med myyye bilder av:)er utrolig interesert selv...må ha litt stivhet i herregårdsvogna:P

 

disse to løsningene her var forøvring noe sånt som jeg hadde tenkt meg:)

 

DSC01782.jpg

 

martin035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha stiv bil så tar du av fjærer og gummiklosser. får syke kjøreeegenskaper og klart den laveste bilen på haugen!

 

Regner med at du aldri har prøvd å kjøre en bil som du beskriver for da hadde du vært dau etter å ha kjørt av veien.

 

Det er en grunn til at det finnes mange og dyre løsninger på markedet.

 

Skal man ha "syke" kjøre egenskaper på en bil så er det faktisk mye arbeid og kostbart.

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår