Gå til innhold

Grov profittjakt fra GM/Ford fører til dødsfall...

Ranger emnet

Hondaen

Anbefalte innlegg

Slike beregninger finnes for alt.

Noen som trodde de var forbeholdt pengegriske bussiness-folk?

Som tidligere nevnt finnes det garantert beregninger som viser ulykkes statisikk med den gamle norske bilparken veid opp mot inntektstapet v/fjerning av de høye engangsavgiftene.

Eller ulykkesfrekvens ved forskjellige utbedringsmetoder på aktuelle veistrekker, veid opp mot prisen på de forskjellige utbedringsmetodene.

Fortau/ikke fortau på en skolevei vurdert utifra hvor mange småunger man forventer blir ivalidisert/drept og kostnad v/ bygging av fortau.

Kyniske politikere? Nei, jeg synes faktisk ikke det. Det er politiekernes plikt å ta slike valg. Vi kan aldri sikre oss 100%. Hvis vi mener politikerne tar feil valg for oss, må vi rett og slett bytte de ut. Slik funker demokratiet.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Husk at tanken sitter i deformasjonssonen. Jeg vet ikke helt om jeg vil kalle dette vissvass, men litt tendensiøst er det vel. Og BTW, lavt bensinforbruk kan vi ikke beskylde amerikansk bilindustri i å strebe etter, ikke minst fra Ford sin side.

Kommer vel litt an på hva man kaller deformasjonssone! Er det alt bak kupeen sitter den der på mange biler, i hvertfall de litt eldre! Opel Rekord/Omega, Ford Sierra o.s.v! Men har vi noen gang hørt om at det har blitt rettsaker av det! Nei! Poenget mitt er at i USA er det ikke den ting det ikke er rettsaker om! Se på en amerikansk bil, det står advarsler overalt! I de utvendige speilene står det: Objects in the mirror are closer than they appear! Hvorfor det? Jo fordi en eller annen kløne har rygga borti noe, og saksøkt bilprodusenten for det!

BTW! Poenget var at man får det man betaler for, og vil man ha stor bil med masse krefter, kjøper man en stor amerikaner, vil man ha lavt forbruk kjøper man en Corsa Diesel, vil man kjøre sikkert kjøper man en Leopard!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider