Gå til innhold

Dugger i bilen

Ranger emnet

voffe

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et problem med at det dugger veldig på rutene mine i bilen.

Er ikke noe før:

- Det begynner å reine/snø etc.

- Fler en 2 stk. i bilen

- Og er helt utrolig mye dugg, nesten umulig å kjøre hvis det reiner/snør osv. og det er mer en 2 i bilen.

Det kommer også is på innsiden av frontruten når det fryser.

Jeg har problemer med vann som ligger nede i gulvet bak passasjer setet og kjølevesken minsker sakte men sikkert.

Noen som har peil?

Audi A4 1.8 1995 mod

2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart)

2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs)

x2005 Toyota Corolla 1.4TDI

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skift kupe filter først å se om det hjelper. fås billig på biltema

vått gulv bak i bilen skyldes neppe frostveske tapet ditt, da ville bilen også vært våt foran.

har du stadig med folk som er våte eller har snø på skoa når de setter seg i bilen kan det være en grunn til vått gulv bak i bilen.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slik jeg har erfart med mine to audier så har det en tendens til å begynne å dugge litt inne i bilen ved temperaturer mellom -2 og +2.. Hvorfor aner jeg ikke... Kan ikke huske at det ble bedre etter kupefilterbytte heller... Det har seg jo slik at AC slår seg automatisk av ved temperaurer fra +5 og nedover, da det ikke finnes grunn til å kjøle luften ytterligere...

Om det dugger forferdelig mye, sjekk dreneringen nede ved frontruten, om det er tett, kan vann lekke inn i kupeen. (kan også ødelegge bremsekraftforsterkeren ved en lekkasje)

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært borti noen sedaner med lekasje i bakdøra, merker du om bilen blir våt bak hvis du f.eks har vakset den? du kan ta den i en vaskemaskin sette deg i baksete å se om det kommer noe vann i i bunnen av døretrekket, eller få noen til å spyle over bilen mens du sitter inni.

en annen ting er å blåse rein vannkasse (der hvor batteriet står)

er det drenerings hull under batteriet og et ca mitt i vannkassen. de gror ofte igjen av løv og barnåler osv.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta å sjekke litt mer på det her, er ikke snakk omlitt dugg på frontruten her, er snakk om så mye dugg at jeg ikke kan kjøre, har faktisk måtte sette på nødlysene i 80sonen og bare vente til det ble bedre vær (dette var da det gikk fra litt våt luft til heavy rein og hagling på knappe sekundet).

Tørker jeg duggen bort med hånden når det er på det værste så er det like mye dugg der igjen etter 5 sekunder, tykk dugg du ikke ser gjennom om du får motlys.

Dette gjelder forresten alle vinduene i hele bilen.

Men som det ble nevnt her, vått etter å vaske bilen, det blir mer vann bak der når det er dårlig vær, regn,snø osv.. mener å huske det var nesten helt tørt i sommen når var en lengre periode uten rein.

Skal også sjekke der hvor batteriet står!.

Takk for tipsene, kommer med tilbakemelding etter jeg har sjekket opp dette.

2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart)

2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs)

x2005 Toyota Corolla 1.4TDI

x1995 Audi A4 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nylig samme problemet selv. Var faktisk et bittelite hull ved høyre feste til panseret. til venstre for pollenfilteret.. Vannet rant inn der og så helt bak passasjer sete. Var veldig vått der. Fekk tettet hullet med noe silikon. Så alt er bra nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Støtter forslaget om bytte av pollenfilter.

Vask rutene dine godt, skittene ruter dugger lettere.

Ha hele tiden litt varme mot bena som kna tørke opp fuktighett fra matter og slikt. blir det for jævlig åpne en rute mens du kjører, få ut fuktightene i lufta inne i bilen din.

kjøp en fukt samler på biltema og ha den i bilen hele tiden. om vinteren må du passe på å børste ut snø som kankomme inn i bilen din, det skaper mye fukt og kan være synderen til is på innsiden av rutene.

Har du noe oppe på hattehylla bak? det kan være du dekker de små hulla som skal frakte fuktighet og luft ut av kupeen..

Som sagt det er mye som kan slå inn her.

værste tilfelle er jo lekkasje:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider