Gå til innhold

Kjørte borti kant under bilen, lamper lyser. Hjelp! :)

Ranger emnet

varjas

Anbefalte innlegg

Kjørte langs en kant i går med 745'n og hørte en deilig skrapelyd på langs under bilen.

Hva er det som ligger lavest under bilen? Er det girkasse eller bunnpanne?

Lampene i instrumentpanelet begynte å lyse svakt.

(Batteri, bremser, håndbrekk)

Noen som har vært borti det samme?

Bilen går like bra, men blir jo litt nervøs av å flytte bilen i byen nå.

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laveste punktet på bilen er differensialen, etterfulgt av eksosanlegget og traversen framme. Trolig har du ikke gjort noen skade i det hele tatt, bortsett fra å skrape av litt understellsmasse.

Når alle varsellampene lyser svakt, så er det dynamoen som ikke lader. Har du elektrisk innsprøytning i bilen så blir den veldig rar hvis spenninga er for lav, noe som forklarer kjørbarhetsproblemene dine.

Ta og bytt børstene på dynamoen. Koster vel rundt 150kr på en hvilken som helst bilrekvisita butikk.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bilen min "var" det eksos anlegget, katten dreiv og subba over alt... er jo bare og stikke nasen under bilen, da ser du kva som er lavast....

ingen ting og bekjymre seg for.. :) er jo ikkje verre enn og kjøre bilen inn på ei grav og sjå under, om du ser noe som er skada. eller du jekka oppp bilen på eine sida, og kryp under med ei lomme lykt og lyse litt... og vist du er nervøs for att du har tatt gir kassa eller bunn panna, så er det bare og sjå etter olje flekka, og du kan peile olje...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borte og sjekka bilen nå og det ser ut til at det ikke er noen form for lekkasje. Syns bare det er merkelig at dynamoen skal ta noen "skade" av denne is/pakket snø-kanten.

Skiftet børstene i dynamoen på den forrige 740'n min, men den har på ingen måte samme symptomer nå. Dette er en 230E motor.

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borte og sjekka bilen nå og det ser ut til at det ikke er noen form for lekkasje. Syns bare det er merkelig at dynamoen skal ta noen "skade" av denne is/pakket snø-kanten.

Skiftet børstene i dynamoen på den forrige 740'n min, men den har på ingen måte samme symptomer nå. Dette er en 230E motor.

Dynamoen tok nok ikke skade av det, men ledningen som går til ladelampen blir fort oppfliset og kan ha hoppet bort i jord pga smellen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har misforstått meg litt. Sjekk om ledningen til ladelampen har ok isolasjon og ikke tar borti noen plasser. Gjør den det så enten fikser du det, eller så kobler du den fra.

Er den kortsluttet så lader ikke dynamoen!

Hvis ledningen er OK, så er det mest sannsynlig børstene.

Uansett, ikke legg ut på langtur før det er fikset, med mindre du har lyst å stå på en øde plass uten strøm og uten fungerende bensinpumpe. Startkabler hjelper deg ikke mer enn noen hundre meter.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bilen min "var" det eksos anlegget, katten dreiv og subba over alt... er jo bare og stikke nasen under bilen, da ser du kva som er lavast....

ingen ting og bekjymre seg for.. :) er jo ikkje verre enn og kjøre bilen inn på ei grav og sjå under, om du ser noe som er skada. eller du jekka oppp bilen på eine sida, og kryp under med ei lomme lykt og lyse litt... og vist du er nervøs for att du har tatt gir kassa eller bunn panna, så er det bare og sjå etter olje flekka, og du kan peile olje...

Ikke for å starte noen krangel, men du mente ikke helt seriøst at han skulle krype under en bil som står på jekk??:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider