Gå til innhold

Audi 100 2.2 87

Ranger emnet

Haolingen

Anbefalte innlegg

okai! takker..

Jeg har hørt mye forskjelli om denne bilen, som fks, at når jeg har ikke innkoblet noe som helst ekstra på driv verket, har jeg da 60-40, eller berre bakhjulstrekk. Og når jeg kobler inn første hakket, har jeg sperr på framm akselen, eller kobler jeg inn fremhjulsdrifta?

Trenger ikke "høre" rundt om kring for å skjønne hvordan det funker.. Du har to lys som lyser når du skrur på bryteren. Den ene lyser i midten av drivlinja, og den andre lyser bak.

Den i midten lyser når du har låst midtdiffen til 50/50 fordeling forran/bak, Den bak lyser når du har låst diffen bak, sperre 100%!

???

Quattroen er "alltid på". Den trekker alltid på alle hjul, eller spinner på et hjul forran og et hjul på motsatt side bak. Er usikker på hvordan den gamle typen fordeler under vanlig kjøring.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai, jeg fikk fortalt at det var sperre på frammaksling og bakaksling.. Frammaksling på 1 hakket, og bakaksling på 2.. Men det merker jeg når jeg får hentet bilen.. skal hente den nå i uka..

Har vert til godkjenning..

Jeg lurer på hvor mye det koster for en 20 V motor.. Fra en 200 elns.. Og hva som må til for og bytte? passer el nett osv?

Bil: Volvo 240 ombygd til innsprøyt. Audi 100

X-Bil: Bmw 318I

Crossere:2 stk Kawasaki KXF 250 09/04 2stk kx 85 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai, jeg fikk fortalt at det var sperre på frammaksling og bakaksling.. Frammaksling på 1 hakket, og bakaksling på 2.. Men det merker jeg når jeg får hentet bilen.. skal hente den nå i uka..

Har vert til godkjenning..

Jeg lurer på hvor mye det koster for en 20 V motor.. Fra en 200 elns.. Og hva som må til for og bytte? passer el nett osv?

Fortsatt, du har sperre på MIDTdiffen, og BAKdiff'n ;) Er ikke så veldig vanskelig å se når du har "skjema" på hvem sperre som er på.. Det lyser i midten når den er på og bak når den er på.. Hvordan man får det til å bli framaksling vet jeg ikke.

Koster omtrent 15000 for en komplett 20v motor. Den går rett nedi motorrommet, men du må bytte ledningsnett ++..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor går rett nedi på orginale motor og gearkasse fester, men er litt jobb med ledningsnettet pga alt av ledningsnett du har til motoren må byttes med det fra 20vt motoren, men med tanke på plass går det bra.

Angående effekt får du 230 hk på orginal motor men den kan lett chipes opp til 260-280, videre bytte av dyser,IC, turbo osv...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitte.. dritt lei bilen allerede.. Målte han på mila i går, brukte 10 liter benz, på 2,7 mil kjøring, og jeg kjørte variert.

Og nå er det noe gale med clutsjen, av og til har jeg clutsj, men då går den ikkje frammover, berre slura, og når eg ikkje har clutsj slura den ikkje.

Så viss eg starta han i gir, kan eg kjøyra med han, men viss eg bruke clutsjen, so begynne han og slura, og eg må stoppa, pompa på clutsjen, og starta han i 1 gir igjenn.. Noen som vet hva det kan vere?

Eg sjekka o-ringen i slaven, men den va heilt fin, og var ikkje bremseveske i mansjetten..

Noen som har hatt dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den bruker så mye bensin har du hull et sted... Ikke en gang 200'n brukte så mye bensin ved HARDHARDHARDkjør...

Clutchen din må sikkert luftes.

Er ikkje så lett.. Har lufta, sjekka slaven, alt.. Men nå skal jeg bytte pompe.. kan hende den ikkje slipper tilbake trykket..

Men viss ikkje det hjelper, tar jeg ned kassa, og smører godt inni der som slaven går inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider