Adrian N Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Hei Noen som vet hvor jeg får tak i stempelringer til Mahle ? De orginale fra volvo passet heller dårlig :D Info som står inni stempelet : -Volvo -Mahle -96V14+ -CO21 Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Problemet er vel at du har feil ringer til akkurat den type stempel. Er mange fabrikat ringer som passer på hvert enkelt stempel bare man bestiller til rett type :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Problemet er vel at du har feil ringer til akkurat den type stempel. Er mange fabrikat ringer som passer på hvert enkelt stempel bare man bestiller til rett type :) Ja, jeg er jo klar over problemstillingen her :) Men spørsmålet var jo hvor jeg får tak i stemeplringer til akkurat det stempelet jeg har :) Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Okei, jeg kan forklare litt nærmere... Har dratt hjem 2stk B230A bunner som er kjørt ihjel. Planen er å bygge opp en av de (Evt begge) så den/de kan brukes til et bilcross/rallycross prosjekt. Begge motorene er bygd i sverige og skal være rundt 200 hk + på svinghjulet. Problem med bunn nr 1 : Ikke kompresjon (Stempelringer gåen) Problem med bunn nr 2 : Rådelager gåen -Så fant jeg ut at bunn nr 1 skulle brukes i første omgang siden det var billigst og mest lettvindt å bytte bare stempelringer. -Så var jeg på volvo og fikk tak i diverse deler, hovedsakelig nye stempelringer. -Så passet det selfølgelig ikke siden det var mahle stemepel som sto i den. -Så var det ny plan: Jeg åpnet bunn nr 2 og skulle hente stempelene ifra den, men der var det noen andre stempler og råder samt veiv. Det var mahle stempler og m råder i den også, men rådene var mye tykkere, krysspinnen var større stemplene var flate på toppen osv, osv Skal legge ut bilder av "Sett 1" og "Sett 2" med stempler og råder i morgen så jeg får forklart litt nærmere Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Siden det er forskjellige dim. på kryssboltene så er det mest sannsynlig 230/2x blokker/stempel/råder du har. Du har prøvd ringene på begge settene stempel? M råder finner man også bare i B2xE/ET Volvo bruker Mahle stempel i alle sine motorer av eldre snitt og det har ingen betydning om stempelet heter Mahle,KS eller Kolbenshcmidt. Så lenge det er til samme motor så har det samme mål. Hvis ikke Volvo har ringer til dine Mahle stempel så vet ikke jeg :) Du har bare fått feil! ellers så skaffer de fleste motorverksteder og f.eks. BCB ringer for å nevne noen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Jeg fant noen bilder på mobilen Sett 1 Sett 2 Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Sett 1 er vel B230 og de har samme ringer på både A/E/F/K/ET/FT osv.. Sett 2 er B23E/ET og de har også samme ringer på alle utgavene.. A/E/ET Sef. så er de forskjellige på B23 i forhold til B230 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Siden det er forskjellige dim. på kryssboltene så er det mest sannsynlig 230/2x blokker/stempel/råder du har. Du har prøvd ringene på begge settene stempel? M råder finner man også bare i B2xE/ET Volvo bruker Mahle stempel i alle sine motorer av eldre snitt og det har ingen betydning om stempelet heter Mahle,KS eller Kolbenshcmidt. Så lenge det er til samme motor så har det samme mål. Hvis ikke Volvo har ringer til dine Mahle stempel så vet ikke jeg :) Du har bare fått feil! ellers så skaffer de fleste motorverksteder og f.eks. BCB ringer for å nevne noen.. Okei :) Har ikke prøv ringene på "sett 2" med stempler og råder nei. Ringene der er inntakt så tanken har liksom ikke streifet meg. Hehe Ja det kan jo være mulighet for at jeg har fått feil da :( Det er kun en av ringene som ikke passer slik den skal. Oljeringen og ring "2" passer helt fint, er bare ring "1" som er for stor for sporet Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Jeg ville brukt M rådene og stempelene. Spes. hvis de andre rådene ikke er av nytypen (ca.13mm tykk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Sett 1 er vel B230 og de har samme ringer på både A/E/F/K/ET/FT osv.. Sett 2 er B23E/ET og de har også samme ringer på alle utgavene.. A/E/ET Sef. så er de forskjellige på B23 i forhold til B230 :) Da kan det vell kanskje tenkes at jeg har fått ringer til B23, og ikke til B230 Men begge bunnene er stemplet "B230" Er det forskjellig veiv på B230 kontra B23 ? Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Jeg ville brukt M rådene og stempelene. Spes. hvis de andre rådene ikke er av nytypen (ca.13mm tykk) Begge sett med råder er stemplet "M" På "Sett 1" er det stemplet der det bruker og stå 1/2/3/4 der rådene deles og festes til veiven Og på "Sett 2" er det stemplet litt lengere opp på råden Sorry at det er dårlig forklart, men er litt vanskellig uten bilder. Hehe Men på sett 2 er det tykkere råder ja, men de er også litt kortere ? :O Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Begge sett med råder er stemplet "M" På "Sett 1" er det stemplet der det bruker og stå 1/2/3/4 der rådene deles og festes til veiven Og på "Sett 2" er det stemplet litt lengere opp på råden Sorry at det er dårlig forklart, men er litt vanskellig uten bilder. Hehe Men på sett 2 er det tykkere råder ja, men de er også litt kortere ? :O Ikke heng deg så voldsomt opp den m-merkinga :) det du ser etter er et opel lignende merke. uansett så er det de korteste rådene som er m-råder! De er 145mm og stammer fra B2x De tynne litt lengre (152mm) rådene er std. b230 B2x veiv passer ikke over i en b230 uten bearbeiding. Men det er ganske vanlig å sette b23 veiver over i b230 så det er vel det som er tilfelle her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Nå fikk jeg tatt litt flere bilder Rådene til venstre målte jeg ca 0,9-1,0 De til høyre var 1,3 Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Ikke heng deg så voldsomt opp den m-merkinga :) det du ser etter er et opel lignende merke. uansett så er det de korteste rådene som er m-råder! De er 145mm og stammer fra B2x De tynne rådene er std. b230 B2x veiv passer ikke over i en b230 uten bearbeiding. Men det er ganske vanlig å sette b23 veiver over i b230 så det er vel det som er tilfelle her.. Okey :) Takker for all informasjon her, er ikke så veldig flink når det kommer til innmat i motorer og slikt. Det er et "opelmerke" på de rådene til høyre (De tykkeste) Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Nå fikk jeg tatt litt flere bilder Rådene til venstre målte jeg ca 0,9-1,0 De til høyre var 1,3 de tynne rådene er bare kaste langt,de tåler nesten ingenting! Maks maks 250 hk. Jeg ville bygget opp den blokka med de tykke rådene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.