Gå til innhold

hjelp bilen lekker olje som faen

Ranger emnet

smeden

Anbefalte innlegg

hjelp

bilen lekker olje som faen har en mistanke om at det kan være toppdekselpakknigen men ekke sikker

faen eg som skal hente bilen på mandag så får eg en tlf om at bilen lekker olje.. bilen har stått iro i nesten to måneder så

noen som vet kor mye det koster og skifte toppakknigen viss det e den som lekker??

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DYRT å bytte på Møller ja. Bytter du den sjøl blir det billig :)

hehe eg va heldig eg putten bilen inn på snapdrive på tiller:P

det va toppdekselpakknigen som var røke betalte 1086kr for og skifte det hadde pakknigen fra før av:P

men de anbefalte meg når eg har fått bilen te bergen på mandag at eg tok den på verksted for en komp test så eg håper ikkje at toppepakknigen e slitt eller i værstefall røke for de syns bilen var dau på 1 og 2 gir så eg får vell gjøre det:)

håper at toppen må bare etter teites i og med at det alu topp? noen som har noen ider?

så no gleder eg meg til turen på mandag te bergen og håper eg ikkje får nokken flere problemer:)::hammer

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe eg va heldig eg putten bilen inn på snapdrive på tiller:P

det va toppdekselpakknigen som var røke betalte 1086kr for og skifte det hadde pakknigen fra før av

Ikke noe å si på prisen, men du hadde gjort det selv for under 300,- Enkelt er det også.

men de anbefalte meg når eg har fått bilen te bergen på mandag at eg tok den på verksted for en komp test så eg håper ikkje at toppepakknigen e slitt eller i værstefall røke for de syns bilen var dau på 1 og 2 gir så eg får vell gjøre det:)

Du merker ikke stort på draget om toppakningen er gåen. Sikre tegn er vann i olja og omvendt, stort vannforbruk og kvit røyk fra eksosen.

Om bilen er dau så ordnes det med trimkam. Sjekk også luftfilteret, lambda, plugger, registeret osv.

håper at toppen må bare etter teites i og med at det alu topp? noen som har noen ider?

Toppen skal ikke ettertightes. Den ble (forhåpentligvis) tightet så mye den skal når den ble montert.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tror eg skal satse først på luftfiltere må jo demontere hele driten for og få ut luft filtere? prøvde sist men ga opp måtte jo ta av slanger og masse anna så

noen ider e helt grønn når det gjelder bil

korfor mener snap drive at det var dårlig komp på motoren da?

de kan jo ikkje vite det uten og teste det vell??

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tror eg skal satse først på luftfiltere må jo demontere hele driten for og få ut luft filtere? prøvde sist men ga opp måtte jo ta av slanger og masse anna så

noen ider e helt grønn når det gjelder bil

korfor mener snap drive at det var dårlig komp på motoren da?

de kan jo ikkje vite det uten og teste det vell??

Trenger ikke skru av noe som helst, har gjort dette flere ganger selv uten å demontere noe. Men ja, det ER trangt ;)

At det er dårlig kompresjon er nok fra de en ren gjetting tatt ut av det blå.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh men eg reiser til bilen idag så skal kjøpe en kn innsatsfilter og skifte plugger se om det hjelper:P men ka e lambda

e det dyre plugger til disse bilan?

Grovt sett: Lambdaen er en føler som på denne bilen sitter i forkant av katalysatoren. Denne sender signaler (spenning) til motorstyringen som igjen regulerer bensinmengden.

Er ikke dyre plugger til denne nei. De beste du kan bruke er NGK Iridium BPR6EIX, men disse er dyre.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider