chrien Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Hei! I motorrommet på bilen min sitter det ett plastdeksel på framsida av motoren, der den orginale lakken har flasset av. og derfor lurte jeg på om jeg kan lakke dette med vanlig billakk, eller om jeg må ha en lakk som tåler varme? takker for alle svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 villa gått for varmebestandig lakk:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Vanlig lakk går fint. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Ville gått den tryggeste veien og lagt på varmelakk. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Skal bare bruke vanlig lakk. Den tåler mer varme enn folk tror, og siden det er snakk om et PLAST deksel tror jeg ikke det blir så varmt at lakken tar skade av det. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Om dei dekselene blir så varme at vanlig billakk ikke tåler varmen, så smelter dei Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Vanlig lakk går fint det. Lakka selv potta til mopeden med vanlig lakk. Har også lakka dekselet til manifoilen. Funker hest! Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrien Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 dekselet ble ganske varmt etter kjøring en stund, klarte ikke å legge hånden på det. så tror jeg går safe og bruker varmelakk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Februar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 En normal og oppegående moped har et eksosanlegg som er såpass varmt etter en kjøretur at du aldri kan bruke vanlig lakk på det. På enkelte plomberte original anlegg smelter du loddetråd, plastikk og omtrent alt annet enn metall. Skal ikke si noe sikkert ang temperaturen, men på et aluminium effektanlegg jeg hadde på en moped jeg hadde før så glødet begynnelsen av svanen når jeg gav på. Med originalt, plombert eksosanlegg smeltet jeg jakker og bukser hvis det berørte eksosanlegget etter en kjøretur. Konklusjonen blir vel da at man bør lakkere ting som er utsatt for varme. Hvis du ikke kan ta på motordekselet bør du vurdere varmelakk i tilegg til at det er inne i motorrommet og der blir det gjerne varmt om du bestemmer deg for å sladde/herje i noen minutter. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg